De Effie Awards Europe (voorheen Euro Effie Awards) staan in de startblokken. Dat wil zeggen dat u vanaf nu cases kunt insturen. Effie viert haar 50ste verjaardag wereldwijd en haar 23ste editie op Europees niveau. De awards staan open voor alle bureaus en merken die erkend willen worden voor hun meest effectieve marketinginspanningen die een verschil hebben gemaakt en echte en meetbare resultaten hebben bereikt. In de editie van dit jaar hebben de Effie Awards Europe, naast de bestaande standaardcategorieën, twee nieuwe speciale categorieën geïntroduceerd: Marketing & Business Solutions (innovatieve marketing- en zakelijke beslissingen) en Best of the Best (de beste marketingcampagne in Europa, volgend op goud in een nationale competitie van Effie).
Een zaak kan in maximaal vier categorieën worden ingestuurd. Alle categorieën vindt u op www.effie-europe.com. De deadline voor de standaardcategorieën is vrijdag 24 mei 2019 en woensdag 31 juli 2019 voor de categorieën Positive Change, Marketing & Business Solutions en Best of the Best. De winnaars worden officieel bekendgemaakt op een gala in Brussel op 15 oktober 2019 en de volgende dag via de website www.effie-europe.com (en op pub.be, natuurlijk). De Effie Awards Europe worden georganiseerd door de European Association of Communication Agencies (EACA) in samenwerking met Facebook, Google, Procter & Gamble, The European Publishers' Council, WARC, Adforum.com, Nielsen, creativebrief en Viva Xpress Logistics.