Effie wil betere marketing in 2017

Effie bouwt actief wereldwijd verder aan haar missie om effectieve communicatie te promoten en te ondersteunen. In dit kader lanceert de organisatie ook in ons land vernieuwingen die verder gaan dan het uitreiken van awards, waaronder het Start To Effie programma en een content platform. De missie van Effie evolueert wereldwijd van een award show organisatie naar een organisatie die marketing beter wil maken. 'Naast de uitreiking van de meest prestigieuze awards binnen de marketing wereld, positioneert Effie zich in de toekomst steeds meer als een kennisplatform rond effectieve marketing communicatie voor adverteerders en agencies', aldus Birgit Heymans, Director Effie Belgium.
Effie groepeert voortaan een aantal bestaande en nieuwe educatieve activiteiten zoals infoclass, workshops en opleidingen rond effectiveness onder de noemer 'Start to Effie'. Hieronder valt ook het initiatief van de Effie Masters, een gloednieuwe community van ervaren vroegere juryleden waarop inzenders die voor de 1e keer een case indienen een beroep kunnen doen als klankbord of coach. Goed nieuws is ook dat Effie extra tijd biedt om de case te schrijven. De deadline voor het indienen van de case verschuift naar einde mei. Het uitreiken van de awards en het Effie Effectiveness Forum, waar alle finalisten hun case presenteren, vindt plaats in september 2017. Verder lanceert Effie binnenkort een content platform waarop expertise en inspiratie van champions of marketing effectiveness gedeeld wordt. Naast het intussen erg succesvolle Effectiveness Forum, voorafgaand aan de Ceremony, deelt Effie nu het hele jaar door inspirerende, motiverende & entertaining content van winnaars, jury en influencers uit de industrie.
Deze initiatieven moeten nu leiden tot méér betere cases. 'Effie zorgt er mee voor dat marcom teams de effectiviteit van communicatie inspanningen met bewezen ROI centraal zetten. Met als gevolg, meer middelen om nog betere resultaten te boeken', aldus Marc Frederix, Voorzitter van de Raad van Bestuur vanuit de UBA. Naast de huidige bestuursleden UBA, ACC en Stima breidt de Raad Van Bestuur ook uit met UMA. Op deze manier ondersteunt Effie het belang van touchpoint strategie binnen marketing en zijn alle stakeholders rond marketing communication effectiveness nauw betrokken bij de toekomst van Effie in België.
Account Executive - VRT en meer lokale media
Wil jij samen een maatschappelijk verschil maken in media? Werk je graag met […]
Accountmanager Creative Partnerships - VRT
Wil jij de juiste partners verbinden met de mooiste projecten voor maximale impact? […]
Sales Accountmanager - VRT
Wil jij samen een maatschappelijk verschil maken in media? Werk je graag met […]
Marketing & Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]