Efluenz en Discover EU verruimen hun comfortzone

Crea / News

Vorige week heeft de Europese Commissie de inschrijvingen afgesloten voor haar project dat bedoeld is voor 18-jarige studenten die in een EU- of Erasmus+-land wonen en Europa gratis per trein willen ontdekken. De promotie van het Discover EU-project werd vertaald in een influencer-marketingcampagne in samenwerking met het Belgische digitale marketingbureau Efluenz.

Influencers uit verschillende Europese landen (zoals Finland, Frankrijk, Roemenië, Turkije, Denemarken, Tsjechië...) werden uitgenodigd om deel te nemen aan de campagne en steunden de boodschap van de campagne: "Verruim je comfortzone". De influencers deelden de impact die hun reis had op hun persoonlijke ontwikkeling. Deze jonge influencers namen hun publiek mee op een spannende en indrukwekkende reis door Europese steden. Zij verkenden adembenemende landschappen, ontdekten leuke en interessante activiteiten en probeerden de nieuwsgierige toerist in hen naar boven te halen. De influencers gaven een beeld van de vele soorten toeristen die men in Europa kan zijn, van de shopaholic-toerist tot de vrijetijdsreiziger tot de foodie.

In elk land werden gratis treinkaartjes weggegeven om hun volgers de kans te geven hun geluk te beproeven en zelf op avontuur te gaan. Deze tickets waren voor hun volgers de perfecte gelegenheid om gelijkgestemde reizigers te ontmoeten, onafhankelijker te worden, meer zelfvertrouwen te krijgen en vooral om hun Europese identiteit te verkennen. De nieuwe generatie wil grenzen doorbreken en via sociale netwerken uiting geven aan hun eenheid en identiteit.

 
 
 
 
 
Dit bericht op Instagram bekijken
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Een bericht gedeeld door 𝓢𝓸𝓵𝒆̀𝓷𝒆 ♥ (@solene.gisele)