Efluenz en Kärcher poetsen met influencer marketing

Crea / News

Influencer marketing kent geen geheimen meer. Sociale media is nu voor iedereen toegankelijk en bedrijven realiseren zich dat informatie via verschillende kanalen tegelijk kan worden verspreid. De combinatie van influencer marketing met verschillende soorten media zorgt bovendien voor een echte aanvulling tussen deze twee communicatiekanalen en bereikt een nog breder publiek.

Eén voorbeeld van crossmedia marketing is de recente Kärcher-campagne, een samenwerking tussen Rossel Advertising, Mediahuis, Newsmaster en Efluenz, waarbij alle kanalen samenkomen met eenzelfde doel.

Het is een campagne met meerdere tijdlijnen om de naamsbekendheid van de merkproducten te vergroten: content over het merk op SoSoir met geïntegreerde artikelen, video’s en micro-influencers. Bij elke wave delen twee Belgische influencers (uit Wallonië en Vlaanderen) hun persoonlijke gebruikservaring door het product van Kärcher voor het eerst uit te proberen terwijl dit wordt gefilmd door een professionele videograaf. Nadien wordt de content (het beeldmateriaal en het interview met de influencer) gedeeld op SoSor en Mediahuis, alsook op Instagram. De laatste wave die op 9 november werd uitgebracht was gericht op de promotie van de Kärcher Cordless Floor Cleaner 7. Influencers die ruime woonruimtes hebben kregen de kans om de functionaliteiten en het gemak van hun nieuwe hulp te laten zien.