EGTA viert World Radio Day en overtuigt met 10 argumenten

Media / News / Research

Radiobedrijven en hun regieën vieren ook dit jaar World Radio Day op 13 februari. Ter ere van dit feestje nodigt EGTA u alweer uit om radio/audio te (her)ontdekken als een efficiënt en volledig digitaal getransformeerd medium.

De vereniging voor tv- en radioregieën pende 10 feiten neer waarom merken voor radio zouden moeten kiezen. Deze inzichten worden ondersteund door gegevens en onderzoek van over de hele wereld.

  • Met radio kunnen merken dagelijks miljoenen mensen bereiken.
  • Radio domineert het bloeiende audiolandschap.
  • Radio heeft een enorm bereik in de leeftijdsgroep onder de 35 jaar.
  • Er wordt de hele dag door naar de radio geluisterd, niet alleen tijdens het ontbijt en in de auto.
  • Radio is het nummer één medium in geconnecteerde wagens, en dat is precies wat de consument wil.
  • Radio moet deel uitmaken van elk optimaal mediaplan.
  • Radio levert heel wat ROI op.
  • Radio is de aanvoerder van uw digitale KPI’s.
  • Radio is zoveel meer dan een call-to-action-medium.
  • Radioadvertenties zijn net zo creatief als televisie en OOH.
  • Radio biedt een vertrouwde, veilige en duurzame omgeving

En nog ééntje om het af te leren:

  • Radio biedt een vertrouwde, veilige en duurzame omgeving.