Eigenlijk is een bank zo gek nog niet

Crea / News

ing mortierbrigadeLaat ons eerlijk zijn, jongeren tussen 18 en 25 jaar worden koud noch warm van een bank. Ze zijn met heel wat andere dingen bezig, en dat is niet meer dan normaal! En net daarom is het voor jongeren handig om een bank te hebben die begrijpt waarmee ze bezig zijn en die hen daarbij helpt. Dat was het vertrekpunt van de nieuwe campagne van Mortierbrigade voor ING België: aan jongeren laten zien dat een bank eigenlijk zo gek nog niet is.

De campagne verschijnt in cinema, radio, affichage, OOH, online en social. We ontmoeten een jonge kerel die constant opgescheept zit met zijn moeder omdat hij nog geen zichtrekening heeft. Want zonder zichtrekening moet je natuurlijk elke keer geld vragen aan… mama! En een moeder die de rol van een bank op zich neemt, zorgt voor heel wat ongemakkelijke momenten. Een campagne met gekke en grappige situaties waaruit blijkt dat een bank eigenlijk zo gek nog niet is.De campagne start vandaag 23 augustus in de bioscoop en op social en wordt in september gevolgd door radiospots. Op lange termijn zal het concept ‘Eigenlijk is een bank zo gek nog niet’ ook gebruikt worden in acties en activaties, waarbij men zich blijft richten op jongeren tussen 18 - 25 jaar.

Credits

Client: ING

Agency: Mortierbrigade
Creative Director: Philippe De Ceuster, Jens Mortier, Joost Berends
Creatives: Geoffrey Masse, Nicolas Mouquet
Account Director: Tom Verhoeven
TV Producers: Lisa De Roeck, Charlotte Coddens

Production: Czar.be
Director: Kristoffer Borgli
Executive Producer: Eurydice Gysel
Producer: Maarten De Sutter
DOP: Håvard Byrkjeland
Art Director: Tanker
Editor: Martin Leroy
Grading: Joost Van Kerckhove
Online: Robin De Praetere
Post Production: Czar
Post Producer: Bieke De Keersmaecker
Sound: Sonicville