Deceuninck ontwerpt, produceert en distribueert raam-, deur- en bouwprofielen. Sinds het prille begin in de jaren 60 zit duurzaamheid verankerd in het DNA van de bouwgigant. Vandaag zet Deceuninck in op recyclage, minimale CO2-uitstoot en superieure thermische isolatie. Omdat het hoog tijd was om hun inspanningen te delen met de wereld, riepen ze de hulp in van June20. Het resultaat: Elk raam telt. Een merkcampagne waarin het duurzaamheidsverhaal van Deceuninck centraal staat.
Duurzaamheid is steeds belangrijker, ook in de bouwsector. Er is meer en meer nood aan recycling, energiebesparingen en snelle woningrenovaties. Uit onderzoek blijkt dat energie-efficiëntie een sterk aankoopargument is, zeker voor millennials en Gen X-consumenten. Zij zijn dan ook de belangrijkste doelgroep van de campagne.
Eén campagne, drie invalshoeken
June20 ontwikkelde de communicatiestrategie en bijhorende grootschalige merkcampagne die focust op Deceunincks duurzaamheidsverhaal. Dat resulteerde ook in een communicatietoolkit voor verdelers die bestaat uit een pakket digitale videocontent en POS-materialen die inspelen op de volledige customer journey van potentiële klanten, zoals displays, leaflets, window stickers en posters.
Het doel? Sector-leiderschap claimen en tegelijk de verdelers handvaten bieden om Deceuninck wereldwijd te presenteren als dé referentie in duurzaamheid. De boodschap is glashelder: Elk raam telt.
De campagne vertelt het duurzaamheidsverhaal vanuit drie invalshoeken: het laat de positieve impact van Deceuninck-ramen zien op de planeet, op de buurt waarin mensen leven en op de woningen van gezinnen.
In het concept dat June20 uitdacht, symboliseren de raamkaders in streeplijnen deze impact. Ze laten letterlijk zien dat er een relatie is tussen de oppervlakte van elk geïnstalleerd raam en de oppervlakte van de positieve impact thuis, in je buurt of op de aarde: elke vierkante meter die jij installeert, heeft een effect.
Getarget per doelgroep
Met de Elk raam telt-campagne wil Deceuninck zijn doelgroep bewust maken, verdelers de juiste tools bieden en zijn merkimpact stimuleren. Intussen maken ze gebruik van het momentum om potentiële klanten richting de dealers te pushen en genereren ze leads of andere (in)directe conversies. Tegelijkertijd bouwen ze ook vertrouwen op door een samenhangend verhaal te brengen naar de verschillende doelgroepen.
De kern van de campagne is de campagnefilm die bestaat in 30” en afgeleiden heeft in 20” en 6”, aangevuld met affichage op 20m2 en 6m2. Aansluitend zijn er verschillende testimonial video’s met Deceuninck-medewerkers, installateurs en klanten, een campagnewebsite en een digitaal contentplan dat inzet op alle kanalen van Google, Meta en TikTok.
Een bijkomend doel was het internationale Deceuninck-team en alle marketingteams maximaal te engageren voor de campagne. Daarom ontvingen zij bij de lancering opvallende onboarding video’s die helemaal passen binnen het concept: chief marketing & communications officer Bart Peeters licht de nieuwe campagne toe vanuit een bos.
Veelbelovende digitale lancering
De lancering van de Elk raam telt-campagne is nog maar het startpunt. In de komende maanden en jaren rollen Deceuninck en June20 de campagne verder uit in Europa én daarbuiten. De resultaten van de eerste advertising wave in digitale media zijn alvast veelbelovend. Wat nu al resulteert in impressies en bezoekerssessies op de campagnewebsite die een pak hoger liggen dan vooropgesteld was.
Credits:
Client: Deceuninck
Client Contact: Bart Peeters
Account Team: Martha Dobbels, Frederik De Zutter
Media Strategy & Planning: Koen Hoogenboom
Campaign Management: Nicolas Salamone, Arne Peeters, Jarne Laekeman
Digital Project Management: Bart Segers
Strategy: Wolf Florizoone, Peter Hoogland
Content Strategy: Tom Vanlerberghe
CD: Kris Lenaers
Creation: Jeroen Goossens, Johan De Witte, Kris Lenaers
Copy: Tanja Picavet, Fabrice Storti, Johan De Witte, Gavin Watt
Design Director: Lim Sijmons
Design: Catherine Van den Meersschaut, Robin Looyen, Kaylie De Caluwe
Motion Design: Stef Deleurere
UI/UX: Pieter Olievier, Michiel Bauvois
Web Development: Laurent Bosteels
Film & Photography Production Company: De Machine
Executive Producer: Dimitri De Wolf
Production Manager: Andreas Vermeulen
Production Assistant: Jules Borgs, Yelena Van Sichem
Director: Willem Volker
DOP: Toon Persyn
Offline & Online Editor: Gert Wassink
Photographer: Lieven Dirckx
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]