Radio2 is en blijft de grootste lokale radiozender van het land. Want ondanks iets meer nationale programmatie, blijft Radio2 met regionale rubrieken, lokale blokken en streeknieuws echt wel de vinger aan de pols houden van alles wat leeft in Vlaanderen. Om dat nog eens te benadrukken, bedacht VRT Creative eenvoudigweg een vervolg aan de bestaande slogan van Radio2. Want elke dag telt voor 2, overal in Vlaanderen.
Waar je ook komt in Vlaanderen, overal zijn er initiatieven die de buurt, wijk, straat of stad gezelliger maken. Zo petanquen ze met patatten in het Volkstuinpark in Deinze, maken ze hun eigen radio in Schoonbroek en picknicken ze elke woensdag met het hele dorp samen in Eisden. Deze en andere verhalen vormen de basis van de nieuwe campagne voor Radio 2. "Er zijn geen mooiere verhalen dan echte verhalen, dus gebruiken we die in tv, social en in print," zegt Floris Nieuwdorp. "Elke uiting is een verhaal van een echte groep mensen die hun buurt net iets gezelliger maken. En dat juicht Radio2 toe." In Antwerpen rijdt dan weer een tram rond die benadrukt dat elke dag voor 2 telt in elk van de 98 wijken en buurten van de stad. Dus ja, echt wel overal.
De campagne verwijst naar Radio2 middag, het regionale blok van Radio2, maar ook naar de verkiezing van de Beste Buurt 2024. Daarbij valt - uiteraard - een buurtfeest te winnen.
Credits:
Agency: VRT Creative
Brand: Radio2
Client: Floris Nieuwdorp, Ilse De Roeck, Elisabeth Roelandt
Account Team: Taraneh Ataï Kachoui, Charlotte De Backer
CD: Lieven Van Overbeke
Creatives: Olaf Meuleman, Thomas Thysens
Agency producers: Marlies Neudt, Sofie Bergers
Production company: Bounce Rocks
Producers: Josefine Morrens, Luka De Ceuster
Production assistant: Sam Vanonckelen
Director: Simon Cools
DOP: Arno Wijedema
1st AC: Fabio Candel
Editing: Simon Cools
Grading: Kene Illegems
Sound design: Mathieu Savenay – Studio Henri
Motion design: Fabio Verhelst
Photographer: Anneke D’Hollander
Photo assistant: Louis Kerckhof
Retouching: Anneke D'Hollander
Graphic design: Fabio Verhelst, Hanne Beullens