Elke dag telt voor 2, zeker bij Radio2 en VRT Creative

Crea / News

Radio2 is en blijft de grootste lokale radiozender van het land. Want ondanks iets meer nationale programmatie, blijft Radio2 met regionale rubrieken, lokale blokken en streeknieuws echt wel de vinger aan de pols houden van alles wat leeft in Vlaanderen. Om dat nog eens te benadrukken, bedacht VRT Creative eenvoudigweg een vervolg aan de bestaande slogan van Radio2. Want elke dag telt voor 2, overal in Vlaanderen.

Waar je ook komt in Vlaanderen, overal zijn er initiatieven die de buurt, wijk, straat of stad gezelliger maken. Zo petanquen ze met patatten in het Volkstuinpark in Deinze, maken ze hun eigen radio in Schoonbroek en picknicken ze elke woensdag met het hele dorp samen in Eisden. Deze en andere verhalen vormen de basis van de nieuwe campagne voor Radio 2. "Er zijn geen mooiere verhalen dan echte verhalen, dus gebruiken we die in tv, social en in print," zegt Floris Nieuwdorp. "Elke uiting is een verhaal van een echte groep mensen die hun buurt net iets gezelliger maken. En dat juicht Radio2 toe." In Antwerpen rijdt dan weer een tram rond die benadrukt dat elke dag voor 2 telt in elk van de 98 wijken en buurten van de stad. Dus ja, echt wel overal.

De campagne verwijst naar Radio2 middag, het regionale blok van Radio2, maar ook naar de verkiezing van de Beste Buurt 2024. Daarbij valt - uiteraard - een buurtfeest te winnen.

 

Credits:

Agency: VRT Creative

Brand: Radio2 

Client: Floris Nieuwdorp, Ilse De Roeck, Elisabeth Roelandt

Account Team: Taraneh Ataï Kachoui, Charlotte De Backer

CD: Lieven Van Overbeke

Creatives: Olaf Meuleman, Thomas Thysens

Agency producers: Marlies Neudt, Sofie Bergers

Production company: Bounce Rocks 

Producers: Josefine Morrens, Luka De Ceuster

Production assistant: Sam Vanonckelen

Director: Simon Cools

DOP: Arno Wijedema

1st AC: Fabio Candel 

Editing: Simon Cools

Grading: Kene Illegems

Sound design: Mathieu Savenay – Studio Henri

Motion design: Fabio Verhelst

Photographer: Anneke D’Hollander

Photo assistant: Louis Kerckhof

Retouching: Anneke D'Hollander

Graphic design: Fabio Verhelst, Hanne Beullens