Email Barometer ziet vooruitgang e-mailmarketing

Flexmail Email Marketing Solutions maakt de resultaten van haar jaarlijkse Email Barometer bekend. Daarmee wil het nagaan hoe Belgische ondernemers omgaan met e-mailmarketing. Voornaamste algemene conclusie: zowel de b-to-b- als b-to-b-ondernemingen investeren meer en meer in e-mailmarketing. De verantwoordelijkheid daarvoor verschuift langzaam maar zeker van de marketing- en communicatiedepartementen naar online- en zelfs gespecialiseerde e-mailmarketeers. Dat duidt er volgens de onderzoekers op dat de discipline volwassen wordt in ons land: ze is volgens hen veelal verschoven naar het centrum van de marketingmix. Daar voegen ze aan toe dat de resultaten vooruitgegaan zijn één dat marketeers tegenwoordig duidelijke doelstellingen en dus strategieën op het vlak van e-mailmarketing bepalen. Daarbij kiezen die, zo stellen ze vast, voor een gezonde mix van relatieopbouw en directe verkoopdoelstellingen. Ook interessant is dat marketeers e-mailmarketing meer en meer in elke fase van de klantenbeleving inschakelen. Het hoeft dan ook niet te verwonderen dat de automatisering van de marketing een belangrijke trend van het moment is. Context en doelgerichtheid zijn sleutelbegrippen.
De Belgische marketeers laten via het onderzoek voor de Email Barometer 2015-2016 weten dat ze nog altijd actief op zoek zijn naar kennis en inspiratie om hun strategieën verder te verbeteren. Ze preciseren dat de keuze van de juiste platformen voor e-mailmarketing daarvoor cruciaal is. Over het algemeen zijn de e-mailmarketeers van plan om hun investeringen dit jaar nog te verhogen - maar ze voegen daar nieuwe instrumenten aan toe om beter te segmenteren, ook automatisch.
PR account manager - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]