Emakina en Wunderman Thompson vroegen voor Vier wie De Mol is

Media / News

Zes weken lang brachten de meest gedreven hintspeurders hun stem uit op de Mollpoll op Vier.be. Rodenbach wilde zijn partnerschap met De Mol extra kracht bijzetten. Zo werd met hun bureau WundermanThompson samen met Vier de Mollpoll bedacht, waarbij het bureau het design en de activatie uitwerkte. Samen met het digitale team van Emakina werd de wedstrijd online tot in de puntjes voorbereid. Geen eenvoudige klus, want meteen na de uitzending stromen de online stemmen met de duizenden binnen. Eens de deelnemers zich registreerden of inlogden op vier.be/molpoll brachten ze elke week vlot hun stem uit om hun mol aan te duiden. Als er dan enkele minuten na de uitzending werd nagekaart in Café De Mol, bieden de resultaten van de stemronde op het real-time dashboard extra voer voor discussie.

Het was nog spannender voor de deelnemers aan de wedstrijd, want ze maakten kans op een klinkende Rodenbach-prijs. En de winnaar van het finalespel wachtte een reischeque van MSC Cruises voor € 3.000 (om ervan te genieten na de lockdown!). Emakina slaagde erin het extern authenticatiesysteem van de website van vier.be te integreren in de poll-pagina met Selligent-technologie als motor. Het voerde een reeks flinke stresstests uit, om met vol vertrouwen de piek in trafiek op te vangen. Maar bovenal maakte het de poll tot een fijne bijkomende ervaring voor de fans van het programma. En uiteraard gebeurde alles in de grootste geheimhouding, want ook voor het team van 8 experts van Emakina bleef de vraag… ‘Wie is de Mol?’! Jelle D'Hondt, online eindredacteur VIER.be: “De samenwerking met Emakina was intensief en ook wel spannend. Het registreren en het stemmen op De Mol moest gegarandeerd vlot en foutloos verlopen. De resultaten moesten ook meteen beschikbaar zijn, waarbij de afvaller meteen op alle pagina’s werd aangepast, wat het nog wat uitdagender maakte. Daarbij heeft het team de mogelijkheden van Selligent als tool prima ingezet.”