Emakina wordt één met Design is Dead

Emakina versterkt zich door een fusie met het agile team van Design is Dead. De technische complementariteit van de twee bedrijven uit de Emakina Group moet de klanten van Emakina nog meer slagkracht geven in digitale strategie en marketing, ontwikkeling van ervaringsplatformen, DevOps en agile processen.
Met de fusie van zijn zusterbedrijf uit de Emakina Group voegt Emakina.BE een team toe van ruim 30 senior experts aan zijn organisatie. Design is Dead voerde de laatste 15 jaar agile en onsite-projecten uit bij klanten zoals Base, Telenet, VOO, Moteo en Beko. Door zijn focus op technologie, innovatie en ‘people first’ bouwde het een rijke reputatie uit in applicaties, integratie en platformen zoals Adobe Experience Cloud, advies over dataservices en DevOps. Hun aanpak viel ook bij Emakina in de smaak tijdens een aantal gedeelde projecten met geïntegreerde teams, wat de verdere integratie van beide organisaties mee inspireerde.
De fusie geeft Emakina extra energie voor zijn commerciële contacten, klantenservice en verdere ontwikkeling van diensten. De integratie van de senior experten van Design is Dead kadert ook in de ambitie van Emakina in dataservices en bedrijfskritische strategische projecten, zeker nu bedrijven door de pandemie voor nieuwe grote uitdagingen staan. Met nu meer dan 200 experts biedt het meteen ook een van de breedste technologie-stacks aan, terwijl het zijn klant- en teamgerichte cultuur versterkt. Design is Dead krijgt ook toegang tot meer strategische en creatieve mogelijkheden en grotere en internationale projecten.
“Deze fusie geeft ons een echte boost. Het is geweldig in één keer zoveel strategisch en technisch talent te verwelkomen,” zegt Tim Wolfs, managing director van Emakina.BE. “Het verrijkt verder onze bedrijfscultuur, vakkennis en mogelijkheden als partner voor ondernemingen. We hebben al jaren een hechte band met de fantastische mensen van Design is Dead. Het voelt juist aan om nu nog intenser samen de marketing- en bedrijfsobjectieven van onze klanten waar te maken.”
Jeroen Huys, managing director van Design is Dead, vult aan: “We hebben de laatste jaren samen al heel wat bereikt.
We krijgen nu nieuwe kansen in het groter geheel van Emakina.BE en bij uitbreiding van Emakina Group. Het ruimere gebundelde serviceaanbod is een pluspunt voor onze klanten én onze teams: we winnen een schat aan kennis en contacten, waardoor onze experten zich nog meer kunnen uitleven en zo mee het verschil kunnen maken bij grensverleggende projecten.”
Op de foto: Pierre Pôlet en Tim Wolfs, MD's van Emakina.Be met Jeroen Huys, MD van Design is Dead in het midden
PR account manager - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]