Emakina start 'Unlock for Lives' voor Fondation Saint-Luc

Crea / News

Fondation Saint-Luc heeft haar nieuwe Unlock for Lives-campagne gestart om geld in te zamelen voor de strijd tegen zeldzame ziekten. Deze 7.000 aandoeningen treffen 30 miljoen mensen in Europa en 500.000 mensen in België en 3 op 4 patiënten zijn kinderen. Het nieuwe evenement kwam tot stand in samenwerking met Emakina. Het 'user agency' ontwikkelde het concept en produceerde een inspirerende campagnevideo en landingspagina.

Unlock for Lives - samen vechten tegen zeldzame ziekten

Het resultaat van de nieuwe samenwerking is een spannende uitdaging. Van 1 september tot eind oktober gaan de ingeschreven teams een reeks sportieve uitdagingen aan. Daarbij gebruiken ze de atlasGO-app om hun vooruitgang te meten met de GPS-tracking op hun telefoon. De app stelt de deelnemers uitdagingen voor en zij delen hun prestaties met hun vrienden en kennissen om geld in te zamelen. Elk team streeft ernaar zoveel mogelijk uitdagingen te voltooien en 10.000 euro (of meer) in te zamelen voor 'Unlock for Lives'. Atleten Dylan Borlée, Steve Darcis en Martin van der Meerschen steunen de campagne, samen met Nicolas Lhoist, CEO van Group Knokke Out & People First.

Op de atlasGO-pagina  kunnen fans, vrienden en familie nu ook meedoen door een schenking te doen voor de prestaties van een specifieke atleet of voor 'Unlock for Lives' in het algemeen, dus je hart (en je portemonnee) openen is heel eenvoudig!

Met atlasGO halen teams geld op voor het goede doel

In augustus hebben een aantal kapiteins zich ingeschreven en kennissen en collega's uitgenodigd om zich aan te sluiten bij hun team. Dan hebben ze hun vrienden en kennissen gevraagd om hun inspanning te steunen, met een doel van minimaal 10.000 euro per team. Zodra alle teams waren gevormd, werden de uitdagingen gelanceerd, met atlasGO als gids. De Fondation Saint-Luc zal als afsluiter een slotavond organiseren om met alle deelnemers het resultaat te vieren van deze mooie actie. "Proficiat aan het Emakina-team! We zijn heel blij dat we de Fondation Saint-Luc kunnen helpen met deze belangrijke campagne," zegt Tim Wolfs, managing director van Emakina.BE.  "Na onze succesvolle Clap and Act-campagne om in de Covid-context fondsen in te zamelen voor de universitaire ziekenhuizen, is dit een mooie nieuwe stap in onze samenwerking. Als User Agency is het ons doel om doelgroepen te engageren en échte verandering ten goede teweeg te brengen. En dat is zeker wat we hier doen!"