Employer brand van Orona in de lift met Liquid
Orona, Europese producent van complete liften met vestigingen in 12 landen en een wereldwijde netto-omzet van 830 miljoen euro, wilde zijn bekendheid als werkgever in België vergroten. Hiervoor schakelde het bedrijf het Brugse bureau Liquid in om het employer brand te ontwikkelen en een rekruteringscampagne op te zetten.
Liquid trok alle registers open. Om te beginnen zetten ze de employer value proposition op punt: “Werken bij Orona, daar zit beweging in.” Op basis van een uitgekiende employerbrandingstrategie creëerden ze dan een rekruteringscampagne voor moeilijk in te vullen technische vacatures. Voor de social video gebruikte regisseur Jonas Baeckeland (van de biopic ‘Cool Abdul’) de Insta360-camera om een dag in het leven van een Orona-medewerker vast te leggen: de beelden staan symbool voor de vrijheid en de flexibiliteit die Orona als werkgever biedt. Een wereld vol beweging, dus. Drie locaties werden op één dag ingeblikt en de cast bestond volledig uit Orona-werknemers.
Het concept werd doorgetrokken naar een nieuwe jobsite, een socialenetwerkstrategie zodat medewerkers hun eigen netwerk vlotjes konden aanspreken en een volledig uitgewerkt communicatieplan voor de hr-managers: zij kregen een socialmediatoolkit in handen. Zo konden ze zelf aan de slag met zowat alles van een profielfoto tot kant-en-klare posts en contentideeën. De campagne “Werken bij Orona, daar zit beweging in” loopt nu.