En welke foto zetten we daarbij?

Crea / News

sunrise_not_sunset_fullsizeIn navolging van de succesvolle campagne van Adobe Stock waarbij T-shirts met grappige stock-foto’s de hoofdrol speelden, presenteert Adobe nu een nieuwe campagne: de Hovering Art Director. Hierbij brengt Adobe op een grappige manier de relatie tussen art director en designer in beeld. De campagne van Adobe Stock, gemaakt door mcgarrybowen Amsterdamwerd deze week gelanceerd en start met een komische video.good_eye_alt_fullsize

In deze video zien we een art director en een designer die samenwerken aan een fictieve advertentie voor een Ginger Beer, genaamd WolfBear. De video laat zien hoe de designer Adobe Stock inzet bij het voortdurend aanpassen van de advertentie – omdat de ‘Hovering’ art director steeds weer wat anders wil. Zo wordt er in de afbeelding afwisselend een metroman met hipsterbaard, een schaap met een ‘Waar is Wally’-mutsje, een wolf, een Casanova beer, een tornado en epische vulkaanuitbarsting toegevoegd. Het wordt hoe langer hoe gekker. “Met de Hovering Art Director-campagne demonstreert Adobe op een ludieke manier de voordelen van de geïntegreerde workflow die Adobe Stock biedt. Door de enorme diversiteit aan stock assets en de integratie in Creative Cloud stelt het designers instaat om in een zeer korte tijd een ongelofelijk knap design te maken. De naam ‘Hovering Art Director’ verwijst naar de micro-managende art directors die over je schouder staan mee te gluren naar je scherm. Adobe en mcgarrybowen Amsterdam lanceerden de nieuwe campagne en brengen de situatie op hilarische manier in beeld,” vertelt Alexander Meyers, marketingmanager Digital Media bij Adobe Benelux.
black_little_bit_of_white_fullsize
“Door te zoeken naar allerlei soorten afbeeldingen, hebben we geprobeerd om het maximum uit deze bizarre compositie te halen. We hebben uit de eerste hand kunnen ervaren hoeveel kwaliteit en diversiteit aan content Adobe Stock te bieden heeft. Je voert een zoekterm in en binnen enkele seconden staat de afbeelding op je computer,” zegt Daniël Sytsma, creative director bij mcgarrybowen over zijn ervaringen met Adobe Stock.