Energie van Belgische supporters in de spotlights

Crea / News

newsletter-final-NL

't Is geen geheim: tijdens een voetbalmatch kan de energie van de supporters het verschil maken. Meestal denken we daarbij enkel aan de supporters in het stadion, terwijl honderdduizenden anderen de match thuis volgen en ook bijdragen aan het succes van hun team. Helaas is die energie weinig zichtbaar of hoorbaar, omdat ze niet gemeten wordt. Om die reden lanceerde Luminus, als sponsor van de Rode Duivels, de 12de Duivel. Het idee, dat werd gecreëerd en uitgevoerd door Havas Experience, is heel simpel: de 12de Duivel is een platform dat alle sociale media-activiteiten van supporters voor de Rode Duivels meet en groepeert. Alle tweets van supporters, al hun berichten op Facebook en al hun Instagram-berichtjes worden samengebracht en in real time gemeten op www.12deduivel.be.

De 12de Duivel mocht voor het eerst aantreden op het terrein afgelopen donderdag, bij de match tegen Bosnië-Herzegovina. Hij zal er ook bij zijn bij de match tegen Cyprus. Ten slotte zal hij meereizen met de Rode Duivels tot het einde van Euro 2016 en zal hij geregeld nieuwe acties aankondigen.

12ediable

Credits

Advertiser : Luminus

Agency : Havas Experience (Havas ww Brussels)

Advertiser Contacts: Bart Swings, Pierre-Anne Jacqmain

Creative Directors: Stéphane Daniel, Hugo Battistel

Creative team: Julie Vanderbeck, Matthew lootens

Project/Account Managers: Kelly Ferris, Julien Thonet, Davy De Zutter, Murielle Segers.

Digital Strategy: Philippe Haine

Digital Production : Philippe Vreuls, Stéphane Marchant, Yvonne Chan

Digital project Manager: Philippe Vreuls

Web design: Sophie Mayart et Remi Lejeune

Development: Yvonne Chan et Stéphane Marchant

Social media management : Kristine Janssen, Françoise Raes

Design 12de Duivel: Living Room