Engie en TBWA vergeten niemand tijdens de energietransitie

Crea / News

Door de energietransitie is ons energieverbruik een belangrijk maatschappelijk vraagstuk geworden. Deze transitie, die ons moet helpen in de strijd tegen de klimaatverandering, zorgt voor steeds snellere veranderingen. Wat geweldig nieuws is.

Bovendien heeft het een directe impact op de portemonnee van consumenten: het verminderen van hun verbruik heeft ook een aanzienlijk effect op hun factuur. Een dubbele drijfveer dus, want je doet iets goed voor de maatschappij en houdt terwijl je budget onder controle.

"Deze veranderingen roepen echter heel wat vragen op," geeft Gaetano Palermo, head of brand advertising & media bij Engie, toe. "De factuur, de wijzigingen in de regelgeving, de waaier aan mogelijke maatregelen om je verbruik te verminderen... Mensen moeten heel wat informatie verwerken." En net daarom heeft Engie zijn klantendienst versterkt om betere antwoorden te kunnen geven op al deze vragen.

Met dit in gedachten zegt TBWA: "STOP, laten we even pauzeren om te controleren of we niemand vergeten." De campagne benadrukt de rol van Engie als adviseur door drie belangrijke thema's aan te snijden: je factuur, het opvolgen van je energieverbruik en elektrische mobiliteit. Meer dan ooit gaat alle energie van Engie naar zijn klanten.

Een spot geregisseerd door Florent Koziel (Karat), die wordt uitgezonden op televisie, online en in bioscopen, dramatiseert deze vraagstukken aan de hand van mensen die zich geblokkeerd voelen door twijfels of vragen over hun energietransitie. Deze boodschap wordt verder ondersteund op de radio, op posters en online.

De campagne vertrok in de kranten en online vanuit een meer corporate hoek. "In deze moeilijke mediacontext hebben we besloten om in de commerciële campagne ook een reputatiecampagne te integreren. We willen tonen dat 7000 Engie-medewerkers elke dag actief werken aan de energietransitie, innovatieve oplossingen ontwikkelen en duizenden vragen van onze klanten beantwoorden. En laten we natuurlijk ook het vrijwilligerswerk niet vergeten: we zijn een maatschappelijk verantwoorde onderneming," legt Florence Muls, head of communication & CSR Benelux, uit.

Credits

<ENGIE>

<Gaetano Palermo>

<Steven Verlinde>

<Suzanne Mioulet>

<Sophie Delperdange>

Creative Team

Executive Creative Director: Jan Macken

Creative Director: Steven Janssens

Senior Copywriter: Vincent Nivarlet & Wilfrid Morin

Senior Art Director: Geert Feytons

Account Team

Client Services Director: Geert Potargent

Account Manager: Hien Molly Vu Duc

Account Executive: Daphné Loonen

Traffic Manager: Elien Cardon

Strategy

Strategic Planner: Louise Marinus

Connection Strategist: Laurent Colson

Agency producers: Cindy De Mooter, Mieke Vandewalle, Sophie Scheck

Production

Production company: KXRXT

Executive Producer: Thomas Hofman & Bram Coppens  

Producer: Rien Behaeghe & Sabrina Terrin

Director: Florent Koziel

DOP: Wim Van Swijgenhoven

Photography – Key Visual

Agency: MAKE

Producer: Elly Laureys en Elien De Brouwer

Photographer: Niko Caignie 

Photography – Set photography

Agency: MAKE

Producer: Elly Laureys en Elien De Brouwer

Photographer: Pieter Van Hooydonck

 Post-production

Post-production company: MAKE

Post-producer: Geneviève Paindaveine & Leslie Verbist

Offline Editor: Marc Decoster

Online Editor: Stijn Van Assche

Grading: Kene Illegems

Sound Engineer: Jan Pollet

Digital Production

Digital Production Agency: MAKE

Project Manager: Matthias Deruddere

Front-End Developer: Annelies Eskens

Media

Media Agency: SPACE

Media Planner: Hélène Rousseau

Digital Planner: Catherine Goyens

PR Agency

Event Agency