Engie en TBWA willen je deze winter zo goed mogelijk bijstaan

Ons land wordt hard getroffen door de economische crisis. De onzekerheid neemt toe, evenals de energieprijzen. Daarom wil Engie de Belgen deze winter bijstaan. Samen met TBWA lanceert Engie nu een nieuwe campagne.
In deze campagne biedt Engie concrete oplossingen die iedereen deze winter goed kan gebruiken. "Met deze campagne willen we laten zien dat Engie de verwachtingen van de consument begrijpt. Op elk niveau van het bedrijf worden teams gemobiliseerd om onze klanten te ondersteunen. Deze crisissituatie eist al onze aandacht op, en we willen dan ook al onze energie steken in het bijstaan van onze klanten," zegt Florence Muls, head of communication & CSR Benelux bij Engie.
"We weten dat onze klanten er al alles aan doen om hun energieverbruik te verminderen. En dat we bij ENGIE meer moeten doen," vervolgt Gaetano Palermo, head of brand advertising & media. "We willen de inspanningen van onze klanten erkennen en oplossingen bieden die ook echt helpen." De campagne zal daarom concrete oplossingen onder de aandacht brengen, zoals Check&Save, een onlinetool om het energieverbruik op de voet te volgen. Ook de versterking van het callcenter en de betalingsfaciliteiten komen aan bod.
In deze campagne kiest Engie voor een meer didactische en informatieve aanpak. "We willen met deze campagne tussen de mensen staan en begrip tonen voor de problemen waar mensen vandaag mee kampen," zegt Steven Janssens, creative director bij TBWA. "Dat het een moeilijke winter wordt, staat vast," besluit ook Geert Potargent, client service director bij TBWA, "maar we hopen met deze campagne toch oplossingen aan te reiken waar mensen écht iets aan hebben."
Concreet zal deze campagne te zien en te horen zijn op televisie, radio, online en op straat, met digitale posters.
Credits
Client
Gaetano Palermo
Steven Verlinde
Suzanne Mioulet
Sophie Delperdange
Catherine De Lausnay
Creative Team
Executive Creative Director:
Creative Director: Steven Janssens
Senior Copywriter: Cato Decoster
Senior Art Director: Philip De Cock
Digital Creatives: Tiffany Van Den Abeele & Tessa Segers
Account Team
Client Services Director: Geert Potargent
Account Manager: Hien Molly Vu Duc
Traffic Manager: Elien Cardon
Strategy
Strategic Director: Stephanie Vercruysse
Strategic Planner: Louise Marinus
Connection Strategist: Laurent Colson
Design
Designer:
Motion Designer:
Production
Production company:
Producer:
Director:
DOP:
Photography
Agency:
Photographer:
Post-production
Post-production company: MAKE AV
Producer: Pia Decabooter, Raf Cyran
Post-producer: Lisa Vermeulen, Gill Vander Cluyzen, Liesbeth Smets
Offline Editor:
Online Editor:
Grading:
Sound Engineer: Nicolas Van Ruysevelt, Jan Pollet
Digital Production
Digital Production Agency:
Technical Director:
Project Manager:
Creative Developer:
Front-End Developer:
Back-End Developer:
Media
Media Agency: Space
Media Planner: Hélène Rousseau
Digital Planner: Catherine Goyens
PR Agency
Event Agency
PR account manager - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]