Engie en TBWA willen je deze winter zo goed mogelijk bijstaan

Crea / News

Ons land wordt hard getroffen door de economische crisis. De onzekerheid neemt toe, evenals de energieprijzen. Daarom wil Engie de Belgen deze winter bijstaan. Samen met TBWA lanceert Engie nu een nieuwe campagne.

In deze campagne biedt Engie concrete oplossingen die iedereen deze winter goed kan gebruiken. "Met deze campagne willen we laten zien dat Engie de verwachtingen van de consument begrijpt. Op elk niveau van het bedrijf worden teams gemobiliseerd om onze klanten te ondersteunen. Deze crisissituatie eist al onze aandacht op, en we willen dan ook al onze energie steken in het bijstaan van onze klanten," zegt Florence Muls, head of communication & CSR Benelux bij Engie.

"We weten dat onze klanten er al alles aan doen om hun energieverbruik te verminderen. En dat we bij ENGIE meer moeten doen," vervolgt Gaetano Palermo, head of brand advertising & media. "We willen de inspanningen van onze klanten erkennen en oplossingen bieden die ook echt helpen." De campagne zal daarom concrete oplossingen onder de aandacht brengen, zoals Check&Save, een onlinetool om het energieverbruik op de voet te volgen. Ook de versterking van het callcenter en de betalingsfaciliteiten komen aan bod.

In deze campagne kiest Engie voor een meer didactische en informatieve aanpak. "We willen met deze campagne tussen de mensen staan en begrip tonen voor de problemen waar mensen vandaag mee kampen," zegt Steven Janssens, creative director bij TBWA. "Dat het een moeilijke winter wordt, staat vast," besluit ook Geert Potargent, client service director bij TBWA, "maar we hopen met deze campagne toch oplossingen aan te reiken waar mensen écht iets aan hebben."

Concreet zal deze campagne te zien en te horen zijn op televisie, radio, online en op straat, met digitale posters.

Credits

Client

Gaetano Palermo

Steven Verlinde

Suzanne Mioulet

Sophie Delperdange

Catherine De Lausnay

Creative Team

Executive Creative Director:

Creative Director: Steven Janssens

Senior Copywriter: Cato Decoster

Senior Art Director: Philip De Cock

Digital Creatives: Tiffany Van Den Abeele & Tessa Segers

Account Team

Client Services Director: Geert Potargent

Account Manager: Hien Molly Vu Duc

Traffic Manager: Elien Cardon

Strategy

Strategic Director: Stephanie Vercruysse

Strategic Planner: Louise Marinus

Connection Strategist: Laurent Colson

Design

Designer:

Motion Designer:

Production

Production company:

Producer:

Director:

DOP:

Photography

Agency:

Photographer: 

Post-production

Post-production company: MAKE AV

Producer: Pia Decabooter, Raf Cyran

Post-producer: Lisa Vermeulen, Gill Vander Cluyzen, Liesbeth Smets

Offline Editor:

Online Editor:

Grading:

Sound Engineer: Nicolas Van Ruysevelt, Jan Pollet

Digital Production

Digital Production Agency:

Technical Director:

Project Manager:

Creative Developer:

Front-End Developer:

Back-End Developer:

Media

Media Agency: Space

Media Planner: Hélène Rousseau

Digital Planner: Catherine Goyens

PR Agency

Event Agency