Design Republic geeft start-ups kleur

Crea / Marketing / News

Start-ups springen als paddenstoelen uit de grond, en vooral het oprichten van bedrijven in de voedingssector is populair in België. Waarom die sector hier zo populair is? De Belg is een bourgondiër, dat vooral, maar consumenten beginnen ook gewoon anders te consumeren, wat verschillende nieuwe mogelijkheden creëert. Daarnaast willen vandaag de dag veel jonge mensen in het ondernemerschap stappen, en de voedingssector is nu eenmaal geen sector die om dure technologieën smeekt. Maar wat heeft een start-up nodig om een succesverhaal te worden? Eerst en vooral een goed idee. Alles staat of valt bij het idee. Ook: passie voor het vak. En commercieel inzicht, want at the end of the day, you need to sell!

Design Republic wil startups alvast op de goede weg zetten met ‘creativiteit die verkoopt’. “Dat doen we niet alleen door een merkidentiteit en een aantrekkelijke verpakking te creëren, maar ook het verhaal (mee) te schrijven en de start-ups voor te bereiden en te begeleiden in hun B2B-vergaderingen met retailers,” klinkt het bij Design Republic. De start-ups die het designbureau begeleidt hebben allemaal één ding gemeen: ze willen een bedrijf creëren met een verhaal achter, of het nu gezonder, lokaler, socialer of milieuvriendelijker is. Het team zette zo onder meer Bamboo, Froui, Cool Beans en HolyBerry in de markt. Alle cases studies zien? Hierlangs!