Bij de Epica Awards van 2022 waren er Grand Prix-winnaars uit Duitsland, Noorwegen, India, de Verenigde Staten, Canada en Brazilië. Het Grand Prix debat vond dit jaar plaats in The Groucho Club in Londen, in samenwerking met productiemaatschappij Papaya Films.
Voorzitter van de jury was David Griner, voormalig internationaal redacteur van Adweek en medeoprichter van de non-profit Creative Ladder, die streeft naar meer diversiteit in de industrie. Voor België maakte Wim De Mont (PUB) deel uit van de Grand Prix jury. Epica, opgericht in 1987, is de enige wereldwijde creatieve prijs die beoordeeld wordt door journalisten van de marketing-, design- en reclamepers en door gespecialiseerde verslaggevers.
De Belgische winnaars van 2022 vindt u hier.
GRAND PRIX
• RESPONSIBILITY: “Anti Look – the life-saving QR design”, Scholz & Friends (Germany), Johanniter-Unfall-Hilfe
• PR: “The Name Catalogue,” TRY (Norway), IKEA
• PR: “The Missing Chapter”, Leo Burnett (India), Procter & Gamble
• INNOVATION: “Touch Card”, McCann New York (US), Mastercard
• DIGITAL: “Ketchup A.I”, Rethink (Canada), Kraft Heinz
• MEDIA: “The Pirate Match”, Mirum Agency (Brazil), DirectvGo
• FILM: “The Spider and the Window”, Leo Burnett (Germany), Samsung Electronics
Special Awards:
• NETWORK OF THE YEAR: McCann Worldgroup
• AGENCY OF THE YEAR: Rethink, Canada. The Norwegian agency TRY also performed exceptionally this year, making it the runner-up for Agency of the Year, followed by Germany’s Scholz & Friends.
Traffic manager bij RCA
Met heel wat creatieve denkers en makers in onze groep, geflankeerd door onder […]
(Key) Account Manager bij Jimmy's
We are hiring! (Key) Account Manager The (key) Account Manager will be responsible […]
Program Manager (English Speaking) bij Wunderman Thompson
Who we are: At Wunderman Thompson we exist to inspire growth for ambitious […]
Program Director bij Wunderman Thompson
Who we are: At Wunderman Thompson we exist to inspire growth for ambitious […]