Bij de Epica Awards van 2022 waren er Grand Prix-winnaars uit Duitsland, Noorwegen, India, de Verenigde Staten, Canada en Brazilië. Het Grand Prix debat vond dit jaar plaats in The Groucho Club in Londen, in samenwerking met productiemaatschappij Papaya Films.
Voorzitter van de jury was David Griner, voormalig internationaal redacteur van Adweek en medeoprichter van de non-profit Creative Ladder, die streeft naar meer diversiteit in de industrie. Voor België maakte Wim De Mont (PUB) deel uit van de Grand Prix jury. Epica, opgericht in 1987, is de enige wereldwijde creatieve prijs die beoordeeld wordt door journalisten van de marketing-, design- en reclamepers en door gespecialiseerde verslaggevers.
De Belgische winnaars van 2022 vindt u hier.
GRAND PRIX
• RESPONSIBILITY: “Anti Look – the life-saving QR design”, Scholz & Friends (Germany), Johanniter-Unfall-Hilfe
• PR: “The Name Catalogue,” TRY (Norway), IKEA
• PR: “The Missing Chapter”, Leo Burnett (India), Procter & Gamble
• INNOVATION: “Touch Card”, McCann New York (US), Mastercard
• DIGITAL: “Ketchup A.I”, Rethink (Canada), Kraft Heinz
• MEDIA: “The Pirate Match”, Mirum Agency (Brazil), DirectvGo
• FILM: “The Spider and the Window”, Leo Burnett (Germany), Samsung Electronics
Special Awards:
• NETWORK OF THE YEAR: McCann Worldgroup
• AGENCY OF THE YEAR: Rethink, Canada. The Norwegian agency TRY also performed exceptionally this year, making it the runner-up for Agency of the Year, followed by Germany’s Scholz & Friends.
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]