Epica Awards 2023: Grand Prix voor The Mammoth Meatball van VML (Wunderman Thompson) en Vow

Awards / News

A good year for the roses? Vanuit België haalden Wunderman Thompson, iO, ICF Next en Serviceplan de shortlist van de Epica Awards 2023. De campagnes op de shortlist waren The Mammoth Ball (voor Vow), The Workers World Cup (voor Amnesty International Vlaanderen), OK Groomer (voor Child Focus), Flavor Savor (voor Hoeksche Chips), de rebranding voor Amis des Aveugles en Keep Your Eyes Open (voor de Europese Commissie).

De uiteindelijke jurering vond plaats in Brussel op 5 december, de (online) award ceremony op 7 december. Wim De Mont (PUB) maakte deel uit van de Grand Jury.

Tijdens de (online) award ceremony worden ook de Grand Prix en de Special Awards bekendgemaakt. Het Belgisch palmares voor dit jaar is beperkt, maar omvat wel een Grand Prix!

Grand Prix for Innovation

VML (formerly aka Wunderman Thompson) voor The Mammoth Ball voor Vow

Goud

Creative Technology: VML (formerly aka Wunderman Thompson) voor The Mammoth Ball voor Vow

Zilver

Branded Content - Native Advertising: VML (formerly aka Wunderman Thompson) voor OK Groomer voor Child Focus

Apps & Games: VML (formerly aka Wunderman Thompson) voor OK Groomer voor Child Focus

Packaging design: VML (formerly aka Wunderman Thompson) voor Flavor Saver voor Hoeksche Chips

Brand Identity: Serviceplan voor Amis des Aveugles (rebranding)

 

En alle Grand Prix en de Special Awards op een rij:

GRAND PRIX

• RESPONSIBILITY: “The Last Photo”, Hope&Glory PR, UK, CALM

• PR: “The Brake Room”, McCann New York, Chick-fil-A

• DESIGN: “ADLAM: An Alphabet to Preserve A Culture”, McCann New York, Microsoft

• INNOVATION: “The Mammoth Meatball”, VML, Netherlands, Vow

• DIGITAL: “Where To Settle”, McCann Poland, Mastercard

• FILM: “Train Of Memories,” SIX Inc, Japan, Sotetsu Holdings

 

• NETWORK OF THE YEAR: McCann Worldgroup

• AGENCY OF THE YEAR: McCann NY