Epica Awards? Geen vooroordelen, geen excuses!
Met een campagne gecreëerd door het Amsterdamse bureau Cloudfactory herinnert Epica Awards eraan dat de cases voor de Epica Awards worden beoordeeld door journalisten en niet door creatieven. De Epica Awards zijn nu open voor inzendingen tot 8 oktober, zie
Epica Awards.
Met de tagline "No Bias. No Excuses", wijst de campagne erop dat bureaus geen bevooroordeelde juryleden of netwerkpolitiek de schuld kunnen geven als ze er bij Epica niet in slagen te winnen. Aangezien de Epica Awards worden beoordeeld door journalisten, niet door creatieven, is het indienen van geweldig werk de enige manier om te winnen. Het onlangs aangetreden creatieve team Julio Alvarez en César Garcia legt samen met managing director Sandeep Chawla uit wat de gedachte achter de campagne is. "De reclame-industrie lijkt de enige awardshow te zijn waar we onszelf per se willen beoordelen," zegt César. "We wilden wijzen op de absurditeit hiervan en tegelijkertijd uitleggen waarom Epica anders is." Julio vult aan: "Een van de dingen die we leuk vinden aan de campagne is dat het een realiteit weerspiegelt. Als creatieven gebruiken we eigenlijk smoesjes als 'het grootste deel van de jury was van een rivaliserend netwerk'. Dus we dachten dat we daar plezier mee konden hebben en tegelijkertijd een beetje provocerend konden zijn."
Productiemaatschappij Be Sweet Films helpt het bureau de campagne tot leven te brengen met een reeks korte films over hetzelfde thema. Maar wat vinden Julio & César als creatief duo ervan dat journalisten - ook al zijn het specialisten op dat gebied - creatief werk beoordelen? "Wij maken geen werk voor andere creatieven," wijst César. "We willen iedereen raken. Er is geen reden waarom een ander soort expert het werk niet zou kunnen beoordelen."
Sandeep Chawla wijst erop dat terwijl creatieven worden betaald om creatieve oplossingen te "bedenken", journalisten die de industrie verslaan perfect in staat zijn om baanbrekende ideeën te herkennen. "We hebben geen monopolie op creativiteit."
U weet dus waar u heen moet met uw geweldige cases: Epica Awards.
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]
ACCOUNT EXECUTIVE - LIQUID BRUGGE
We zijn op zoek naar een account executive om ons commerciële team te […]
Account Manager bij AdSomeNoise
Got the commercial and social spark that ignites opportunities and warms up clients? […]