EPICA Awards vieren dertigste verjaardag
De EPICA Awards vieren dit jaar hun dertigste verjaardag. De vakjury van deze toonaangevende competitie voor creativiteit in de reclame is groter dan ooit. De jurering, creatieve conferentie en prijsuitreiking zullen dit jaar van 14 tot en met 17 november plaatsvinden in Amsterdam. Ter gelegenheid zullen de organisatoren de introducties van de 29 hoofdstukken van hun jaarlijkse Epica Book posten en tweeten onder de hashtag #EpicaAwards30. De introducties in kwestie worden geschreven door 's werelds meest toonaangevende reclametalent. De winnaars uit het verleden worden ook gepost en getweet.
De organisatoren van de EPICA Awards stellen daarnaast hun eigen reclamecampagne voor. Die werd bedacht door het Parijse bureau Altmann+Pacreau. De campagne beklemtoont dat Epica 's werelds enige wereldwijde wedstrijd voor reclamecreativiteit vertegenwoordigt met een jury van onafhankelijke journalisten. De organisatoren introduceren dit jaar twee categorieën: Brand Identity en Events – voordien een onderdeel van PR. Daarnaast hebben ze de categorie Branded Content & Entertainment in vier verdeeld: Films & Series, Branded Games, Native Advertising en Product & Brand Integration.
Ooit was Parijs de thuisbasis van de Epica Awards, maar vorig jaar verkaste de organisatie naar Berlijn. Dit jaar is Amsterdam aan de beurt. De Epica Creative Circle zal het evenement op 17 november inleiden. Het thema luidt dit jaar 'From Advertising to Artvertising'. Komen onder anderen aan het woord: Barry Wacksman, EVP global chief strategy officer van R/GA, en Stéphane Xiberras, president en chief creative officer van BETC.