Epica Grand Prix voor DDB Brussels

stromae_01 (1)

Awards / News

EpicaDe Epica Awards werden op donderdagavond 17 november feestelijk afgesloten met een feestelijke gebeuren: de uitreiking van alle goud, zilver en brons én de uitreiking van de Grand Prix. En ja hoor: er is een Grand Prix voor België!

DDB Alzheimer

DDB Brussel won dit jaar in Cannes een Silver Print en Publishing Lion in de categorie 'Original Print & Publishing: Content including Special or Limited'. Nu werd goud gewonnen tijdens de Epica Awards. Het bureau haalde in de categorie 'Publication Design' de prijs binnen met Simplified Stories, een campagne voor de Alzheimer Liga. En nu dus ook een Grand Prix!

De titel van de campagne laat al vermoeden waar de campagne over gaat: het gaat om vereenvoudigde versies van bestaande boeken van Borgerhoff & Lamberigts. Die moedigen mensen met beginnende dementie aan om te blijven lezen. Ze vertellen de essentie van een verhaal, met kortere zinnen en makkelijkere woorden. Aange­paste typografie, extra afbeeldingen en korte samenvattingen zorgen voor geheugensteun. Het eerste boek in de reeks was een aangepaste versie van de biografie, Maestro Stromae, over het leven van popster Paul Van Haver aka Stromae.

De volledige lijst van Grand Prix van deze dertigste editie van de Epica Awards:

DDB Brussels, Alzheimerliga, Book for Alzheimer patients, "Simplified Stories"

TRY, Norwegian, Tickets to Los Angeles, "Brad is single"

Brad is single (1)

Publicis London, Tourism Ireland, Tourism, "Doors Of Thrones"

J. Walter Thompson Amsterdam, The Next Rembrandt Campaign

Kzneo Parfums, Kenzo World