Erasmus Fonds en Tramway21 investeren in onderzoek

Crea / News

De gezondheidscrisis heeft ons met een schok doen beseffen in welke mate gezondheid de eigenlijke basis vormt van onze maatschappij. Zonder gezondheid zijn sociale contacten niet mogelijk, is er geen economie, geen fysisch en psychisch welzijn. Vandaag is ons gezondheidssysteem ongetwijfeld de veiligste waarde om in te investeren. Met op de eerste plaats het onderzoek. Want omdat ziekten ons constant blijven verrassen, is het absoluut noodzakelijk dat het onderzoek zichzelf blijft heruitvinden.

In deze wel context heeft het Erasmus Fonds besloten een grote sensibiliseringscampagne te lanceren met zijn reclamebureau Tramway21. Een campagne die zich niet enkel tot de directe begunstigden richt maar tevens tot de medische wereld en tot de ondernemingen die het idee van duurzame ontwikkeling onderschrijven. Een campagne die er aan herinnert dat investeren in onderzoek voor iedereen rendabel is, en dat voor een groot doel geen schenking te klein is.

Deze campagne heeft aandacht voor alle domeinen van het onderzoek in het Erasmusziekenhuis, van vruchtbaarheids- tot kankeronderzoek, neurologische- of longziekten, tot uiteraard het diepgaand onderzoek naar het coronavirus. Zelfs de actoren van het onderzoek hebben deelgenomen aan het creatieve proces door hun persoonlijke ervaringen met ons te delen.

Een ludieke campagne, met soms wat gedurfde headlines, die er ons aan herinnert hoe belangrijk onze steun is voor dit onderzoeksfonds en voor de technologische middelen die ermee gepaard gaan. Want dat is de opdracht van het Erasmus Fonds: een brug maken tussen de geneeskunde van vandaag en deze van morgen.

De campagne is alom tegenwoordig in het Erasmusziekenhuis. Bij het onthaal, in de wachtzalen, in de gangen, in de liften... tot zelfs in de dokterskabinetten. Zichtbaar dus voor iedereen, verzorgers, patiënten en hun familie.

Credits
Client: Fonds Erasme
Contact: Geneviève Bruynseels
Agency: The Activists Dept.
Strategy: Madeleine Leclercq
Creation: Sophie Norman, François Daubresse Graphical Artwork & Illustration : Shanti Botman