Erik Saelens pleit voor meaningful marketing

Erik Saelens

News

Erik SaelensErik Saelens, strategisch directeur bij Brandhome, is keynote speaker op de Expomarketing Conference in Bogotá, Colombia. Het is de grootste conferentie over marketing en branding in Latijns-Amerika. Naast Saelens spreken ook bekende namen als Uri Levine (oprichter van Waze) en Marc Randolph (mede-oprichter van Netflix) op het festival dat op 26 en 27 mei plaats heeft in Bogotá, Colombia.

Saelens is gevraagd om in Bogotá te spreken over meaningful marketing. Merken moeten op een andere manier gaan communiceren met consumenten. Information overload is een steeds groter wordend probleem. Voor de gemiddelde consument is de grote hoeveelheid aan informatie niet meer te verwerken. De visie van Saelens is duidelijk: marketers moeten wereldwijd hun verantwoordelijkheid nemen en meaningful marketing toepassen. Dit wordt de belangrijkste opdracht voor marketers vandaag de dag. Jef Pelkmans, strategy manager bij Brandhome, vergezelt Erik Saelens op zijn reis naar Colombia. Samen bezoeken ze een aantal Colombiaanse bedrijven om het potentieel van de Belgische markt te bespreken.

Brandhome is een communicatiebureau dat werkt volgens de geregistreerde Brandhome method. Het communicatiebureau stelt zich onder andere tot doel om kennis over merken constant te vergroten. Zoals altijd zullen de opbrengsten van dit event naar de Brandhome Foundation gaan, een foundation die is opgericht om kansarme kinderen een duwtje in de rug te geven.