Esports trekt eventsector weer op gang

Alle sportfederaties lanceren hun online competities op nationaal en internationaal niveau, het aantal deelnemers explodeert... De coronacrisis en lockdown geven een enorm sterke boost (eindelijk goed nieuws voor de event- en sponsorsector). Verhulst Mediasport, bekend op het gebied van sportsponsoring, led boarding en het beheer van televisierechten, is een en dochteronderneming van Verhulst & Friends NV, actief in de marketing van hospitality pakketten, de organisatie van evenementen op maat en in institutionele communicatie. Mediasport is al 2 jaar actief en “prediker” in Esports en heeft zopas zijn overeenkomst voor lange termijnmarketing verlengd voor Meta/4Entertainment voor de Benelux. Meta/4Entertainment is één van de weinige partijen in de Benelux die beschikt over data op lokaal niveau, en waarvan de spelers jarenlange ervaring in Esports en gaming combineren.
“Met de Gameforce-beurs (de grootste videogamebeurs in België met meer dan 16.000 bezoekers – in Brussels Expo vanaf 2021 en in Amsterdam in 2021), RIV4L College League (Esports-competitie waaraan meer dan 19 universiteiten en hogescholen deelnemen), de League of Legends Belgium and Holland (de grootste Esports-competities in België en Nederland),... hebben wij de beste producten van de Esports-markt in onze portfolio,” klinkt het.
Volgende maand lanceert Verhulst Mediasport een ESPORZA-platform, met als ambitie om het grootste videogameplatform te creëren in samenwerking met de VRT. De afgelopen jaren realiseerde het bedrijf samen met Sporza verschillende succesvolle operaties rond de FIFA game, zoals blijkt uit de resultaten van de “Blijf in uw kot”-beker, die tienduizenden online deelnemers heeft verzameld.
In een tweede stap zal Verhulst Mediasport een grote activering lanceren als alternatief voor de Euro. “Het recente succes van de virtuele wielerwedstrijd Ronde van Vlaanderen heeft het potentieel van deze Esports aangetoond, die we binnenkort in ons platform zullen integreren, evenals andere disciplines zoals autoraces, basketbal, running,...”
Samen met partner 4Entertainment / Meta werkt het bedrijf al samen met merken zoals Orange, VRT, DPG, HP, Burger King, Disney, Continental Foods (AIKI), Coca-Cola, RSCA, PSV, Red Bull, Ethias en AG Real Estate. “Wij zijn in gesprek met veel adverteerders die beseffen dat deze nieuwe sector een unieke manier is om millenials te bereiken.” 62 % van de bevolking van de Benelux speelt namelijk videogames, met een gemiddelde leeftijd tussen 20 en 34 jaar oud. Millennials kunnen dus wel eens het ideale doelpubliek zijn: ze zijn actief op sociale media en 30% van de millenials communiceert minstens één keer per maand met een merk op sociale media.
Account Manager - D|M&S
Account Manager in Antwerpen Account Manager D|M&S Antwerpen D|M&S is een toonaangevend communicatiebureau […]
Creatieve Content Creator - D|M&S
Creatieve Content Creator in Antwerpen Wij zijn op zoek naar een creatieve Content […]
Account Executive - VRT en meer lokale media
Wil jij samen een maatschappelijk verschil maken in media? Werk je graag met […]
Accountmanager Creative Partnerships - VRT
Wil jij de juiste partners verbinden met de mooiste projecten voor maximale impact? […]