EssenceMediacom richt zich op Breakthroughs bij lancering

Communication / News

EssenceMediacom, de nieuwste telg binnen GroupM, lanceerde zich op dinsdag 31 januari officieel als nieuwe speler in de media-industrie met als visie om breakthroughs te realiseren voor klanten. Door het herdefiniëren van traditionele media-modellen met innovatieve oplossingen in creativiteit, innovatie en analytics, streeft het agency ernaar nieuwe kansen voor merken te creëren en geïntegreerde mediaproducten aan te bieden.

Met de overgang van Maxus naar EssenceMediacom krijgt het aanbod een boost. De Agile-gerichte, innovatieve cultuur van Maxus België zal wereldwijd worden omarmd en versterkt door EssenceMediacom. Door het samensmelten van de sterktes van Maxus, de performance- & data-gedreven aanpak van Essence en de multichannel audience planningexpertise van MediaCom, biedt het agency state-of-the-art oplossingen aan klanten. De nieuwe propositie wordt ondersteund door EMOS - EssenceMediacom's Operating System. Dit is een verzameling modulaire tools en data, ontwikkeld om teams en klanten te wapenen met de beste technologieën van elk van de agency's. Al deze middelen zorgen ervoor dat het team in staat is om geïntegreerde media-oplossingen te bieden die breakthroughs opleveren voor klanten.

EssenceMediacom is zoals gezegd onderdeel van GroupM, de media-investment group van WPP, wat toegang geeft tot de rijkste data, sterkste benchmarks en meest geavanceerde markt-gedreven performance oplossingen. Els Thielemans, CEO van EssenceMediacom: "Na 9 maanden samenwerken met het internationale team lanceren we dit nieuwe bureau. Ik ben trots dat ook de bijdrage van onze lokale ploeg mee de toekomst van ons netwerk heeft kunnen bepalen. Ik heb altijd al veel belang gehecht aan het opbouwen van een unieke bedrijfscultuur. Ik ben dus blij dat onze mensen het fundament van ons agency blijven en dat we hen met deze evolutie mooie groei- en ontwikkelingsmogelijkheden kunnen bieden. Met de focus op data, technologie en analyse, ben ik er ook van overtuigd dat we onze klanten nog beter gaan kunnen adviseren."

Gino Baeck, CEO van GroupM, voegt daaraan toe: "Maxus stond bekend om zijn motto 'Leading Change', en deze bedrijfscultuur blijft leven in het nieuwe bureau. De innovatieve benadering van Maxus met de data-gerichte aanpak van Essence en de strategische expertise van MediaCom zorgen voor een ongeëvenaard aanbod. GroupM, met zijn portfolio van Mindshare, Wavemaker en EssenceMediacom, staat volledig klaar om een antwoord te bieden op de challenges die marketeers vandaag de dag hebben. De focus van EssenceMediacom op Breakthroughs zal nieuwe standaarden zetten qua bedrijfscultuur, marketing en business en zal onze klanten uitzonderlijke waarde bieden.”