Ethias en Joe Public zijn er voor de jongeren met FailBetter packs, bruur

4schools / Crea / News

In een nationale campagne spreken Ethias en Joe Public Belgium, part of Springbok, Gen-Z aan in twee landstalen, maar vooral ook in hun eigen taal. Al is het met wat haar op.

“Als je cool wil zijn, mag je dat vooral niet proberen zijn. Dat geldt dubbel voor bedrijven, niets is zo cringe als een merk dat tevergeefs ‘jong’ wil doen... tenzij je met volle overtuiging voor cringy gaat,” vertelt Manuel Ostyn, ECD bij Joe Public. 

Het is dan ook met een stevige portie zelfrelativering dat Ethias z’n nieuwe verzekerings- packs aan de jonge generatie voorstelt. Als volgende stap in de #FailBetter-campagne, die Ethias vorig jaar uitrolde, ontwikkelden ze deze packs in samenspraak mét jongeren. Ze bundelen de voornaamste verzekeringen voor deze generatie in complete en vooral eenvoudige producten. Zo voegt de verzekeraar daad bij (hip) woord.

“Wij zijn overtuigd dat jongeren moeten kunnen falen om te groeien in het leven, dus moeten we er ook zijn om ze te steunen als het zo ver is. Dan is het maar normaal dat we producten op maat van starters aanbieden,” aldus Karolien Schoefs, head of traffic & performance bij Ethias.

Via de uitgebreide digitale, content en out of home campagne bevestigt Ethias dat ze er zijn voor de jongeren én dat falen nu eenmaal hoort bij groeien in het leven. Zelf geven ze alvast het goede voorbeeld door te falen ‘hip’ te zijn. 

Credits:

Client: Ethias

Agency: Joe Public Belgium, part of Springbok

Client contacts: Vincent Pécasse, Karolien Schoefs, Svea Thielen, Jelle

Vanheers, Fleur Bijnens, Stijn Van Aerschot, Rudi Bola, Jan-Pieter

Wintmolders, Steve Neven, Margaux Goës, Jeremie Detiège

Creative Director: Manuel Ostyn, Pieter Staes

Creatives: Fleur Delanghe, Marie Janssens

Copy: Astrid De Wit, Sophie Colens

Strategy Director: Tomas Sweertvaegher

Performance Strategists: Kirsten Haver Droeze, Loes Overdulve, Janne

van den Broek

Design Director: Jeroen Van Norren

Service Designer: Kathy Haemers

UX designer: Bram Vanderhaeghe

UI designer: Tatiana Crabbe

Design/Studio: Lies Van Eyck

Developers: Olivier Rasquin, Bastien De Kan

Motion Design: Aad Verstraelen

Client Service Director: Murielle Segers

Account- & Project Management: Laetitia De Coster, Jente Smit, Tatiana

Vandoorne

Video production: Disturb

Retouching studio: The Living Room

Influencer marketing: Stellar

ATL media: Space