Ethias en Joe Public zijn er voor de jongeren met FailBetter packs, bruur

In een nationale campagne spreken Ethias en Joe Public Belgium, part of Springbok, Gen-Z aan in twee landstalen, maar vooral ook in hun eigen taal. Al is het met wat haar op.
“Als je cool wil zijn, mag je dat vooral niet proberen zijn. Dat geldt dubbel voor bedrijven, niets is zo cringe als een merk dat tevergeefs ‘jong’ wil doen... tenzij je met volle overtuiging voor cringy gaat,” vertelt Manuel Ostyn, ECD bij Joe Public.
Het is dan ook met een stevige portie zelfrelativering dat Ethias z’n nieuwe verzekerings- packs aan de jonge generatie voorstelt. Als volgende stap in de #FailBetter-campagne, die Ethias vorig jaar uitrolde, ontwikkelden ze deze packs in samenspraak mét jongeren. Ze bundelen de voornaamste verzekeringen voor deze generatie in complete en vooral eenvoudige producten. Zo voegt de verzekeraar daad bij (hip) woord.
“Wij zijn overtuigd dat jongeren moeten kunnen falen om te groeien in het leven, dus moeten we er ook zijn om ze te steunen als het zo ver is. Dan is het maar normaal dat we producten op maat van starters aanbieden,” aldus Karolien Schoefs, head of traffic & performance bij Ethias.
Via de uitgebreide digitale, content en out of home campagne bevestigt Ethias dat ze er zijn voor de jongeren én dat falen nu eenmaal hoort bij groeien in het leven. Zelf geven ze alvast het goede voorbeeld door te falen ‘hip’ te zijn.
Credits:
Client: Ethias
Agency: Joe Public Belgium, part of Springbok
Client contacts: Vincent Pécasse, Karolien Schoefs, Svea Thielen, Jelle
Vanheers, Fleur Bijnens, Stijn Van Aerschot, Rudi Bola, Jan-Pieter
Wintmolders, Steve Neven, Margaux Goës, Jeremie Detiège
Creative Director: Manuel Ostyn, Pieter Staes
Creatives: Fleur Delanghe, Marie Janssens
Copy: Astrid De Wit, Sophie Colens
Strategy Director: Tomas Sweertvaegher
Performance Strategists: Kirsten Haver Droeze, Loes Overdulve, Janne
van den Broek
Design Director: Jeroen Van Norren
Service Designer: Kathy Haemers
UX designer: Bram Vanderhaeghe
UI designer: Tatiana Crabbe
Design/Studio: Lies Van Eyck
Developers: Olivier Rasquin, Bastien De Kan
Motion Design: Aad Verstraelen
Client Service Director: Murielle Segers
Account- & Project Management: Laetitia De Coster, Jente Smit, Tatiana
Vandoorne
Video production: Disturb
Retouching studio: The Living Room
Influencer marketing: Stellar
ATL media: Space
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]