Ethias en Springbok houden het deze winter hartverwarmend
Deze maand lanceert Ethias een grote wintercampagne. Dit is de eerste stap voor Ethias om zich te positioneren aan de zijde van iedereen met de nieuwe slogan ”We zijn er voor je”. Dit is de eerste campagne die sinds de pitch samen met Springbok werd ontwikkeld.
Opmerkelijk is dat Ethias alle landgenoten een hart onder de riem wil steken, in deze onzekere tijden met stijgende energieprijzen. Dit doet de verzekeraar aan de hand van een nationale campagne met hartverwarmende boodschappen en aanbiedingen. Ook organiseert de verzekeraar een nationale check-up, ”De Zeker Weten-Weken” waar alle Ethias-klanten worden uitgenodigd om hun totale verzekeringspakket te laten nakijken door de mensen van Ethias en wordt er samen gekeken naar oplossingen. Zo kan iedere klant checken of hij nergens te veel verzekerd is en daardoor kan besparen, maar ook zeker kan zijn dat hij voldoende verzekerd blijft. Vincent Pécasse (Head of Marketing & Customers Solutions Ethias) vertelt: ”Met onze nieuwe baseline willen we de missie van Ethias zeer duidelijk stellen: Wij willen gezien worden als de meest menselijke verzekeraar van het land en ervoor zorgen dat iedereen zich veilig en beschermd voelt om ongedwongen zichzelf te kunnen zijn. Want iedereen moet de kans krijgen om zijn leven te leiden, op zijn eigen onnavolgbare manier, samen met de mensen die ze graag zien.”
Ethias heeft samen met Springbok ervoor gekozen hebben om de 3D-figuurtjes, de zogenaamde Ethis, verder te laten evolueren. Ze worden op een meer volwassen manier en minder als karikaturen benaderd. De gebruikelijke grapjes en slapstick maken nu plaats voor nieuwe Ethis, die staan voor echte mensen met al hun imperfecties, met echte emoties en hun uit het leven gegrepen verhalen. David Snellenberg, ECD Springbok voegt toe: ”We hebben ons laten inspireren door Pixar, die heel goed weten hoe ze met animatie de kijker recht in zijn hart moeten raken. Door eenvoudige ingrepen, zorgen we ervoor dat de Ethis nu echte mensen voorstellen en zo gemakkelijker verbinden.”
De campagne is nu te zien in Outdoor, Online video en Radio.
Credits
Klant: Ethias
Bureau: Springbok
Productie: Creative Conspiracy, Soundssircus, La vida Studios
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]
ACCOUNT EXECUTIVE - LIQUID BRUGGE
We zijn op zoek naar een account executive om ons commerciële team te […]
Account Manager bij AdSomeNoise
Got the commercial and social spark that ignites opportunities and warms up clients? […]