Ethias en Springbok houden het deze winter hartverwarmend

Crea / News

Deze maand lanceert Ethias een grote wintercampagne. Dit is de eerste stap voor Ethias om zich te positioneren aan de zijde van iedereen met de nieuwe slogan ”We zijn er voor je”. Dit is de eerste campagne die sinds de pitch samen met Springbok werd ontwikkeld.

Opmerkelijk is dat Ethias alle landgenoten een hart onder de riem wil steken, in deze onzekere tijden met stijgende energieprijzen. Dit doet de verzekeraar aan de hand van een nationale campagne met hartverwarmende boodschappen en aanbiedingen. Ook organiseert de verzekeraar een nationale check-up, ”De Zeker Weten-Weken” waar alle Ethias-klanten worden uitgenodigd om hun totale verzekeringspakket te laten nakijken door de mensen van Ethias en wordt er samen gekeken naar oplossingen. Zo kan iedere klant checken of hij nergens te veel verzekerd is en daardoor kan besparen, maar ook zeker kan zijn dat hij voldoende verzekerd blijft. Vincent Pécasse (Head of Marketing & Customers Solutions Ethias) vertelt: ”Met onze nieuwe baseline willen we de missie van Ethias zeer duidelijk stellen: Wij willen gezien worden als de meest menselijke verzekeraar van het land en ervoor zorgen dat iedereen zich veilig en beschermd voelt om ongedwongen zichzelf te kunnen zijn. Want iedereen moet de kans krijgen om zijn leven te leiden, op zijn eigen onnavolgbare manier, samen met de mensen die ze graag zien.”

Ethias heeft samen met Springbok ervoor gekozen hebben om de 3D-figuurtjes, de zogenaamde Ethis, verder te laten evolueren. Ze worden op een meer volwassen manier en minder als karikaturen benaderd. De gebruikelijke grapjes en slapstick maken nu plaats voor nieuwe Ethis, die staan voor echte mensen met al hun imperfecties, met echte emoties en hun uit het leven gegrepen verhalen. David Snellenberg, ECD Springbok voegt toe: ”We hebben ons laten inspireren door Pixar, die heel goed weten hoe ze met animatie de kijker recht in zijn hart moeten raken. Door eenvoudige ingrepen, zorgen we ervoor dat de Ethis nu echte mensen voorstellen en zo gemakkelijker verbinden.”

De campagne is nu te zien in Outdoor, Online video en Radio.

 

Credits

Klant: Ethias

Bureau: Springbok

Productie: Creative Conspiracy, Soundssircus, La vida Studios