EuroMillions en TBWA brengen hommage aan kleine geluksmomentjes

Crea / News

Iedereen kent ze, die kleine momentjes van geluk. Dat warme gevoel bij je eerste kopje koffie ’s morgens, een heerlijk warm bad, dat to-do-lijstje dat helemaal is afgevinkt. Kun je je inbeelden hoe geweldig zo’n klein momentje zou voelen als je ook nog eens een kanjer van een EuroMillions jackpot hebt gewonnen? Dat je eerste kopje koffie ’s morgens dan nóg beter smaakt dat is zo klaar als een klontje.

EuroMillions koos voor een campagne die inspeelt op de huidige tijdsgeest waarin zorgeloosheid zoveel kostbaarder is geworden dan de exuberante rijkdom van hun legendarisch luxepaardje Paul. Gedaan met de materiële rijkdom, leve de emotionele rijkdom. Het gevoel wordt wel nog steeds met de nodige grandeur gevierd. Met dank aan De Munt werd Nessun Dorma, de beklijvende aria uit de opera Turandot, nog eens opgevoerd. ​

EuroMillions zegt dus samen met TBWA dag tegen Paul. Maar hij geniet naar verluidt ontzettend van zijn eerste kopje koffie ’s morgens, en zijn lege to-do lijstjes. De campagne loopt op tv, in out of home, op radio en via digitale media.

Credits:

NATIONALE LOTERIJ

Chief Marketing Officer: Bénédicte Lobelle

Business Management: Michaël Segers & Kris Michiels 

Head of Communication: Joke Vermoere

Creative Excellence Management Mieke Vandenbossche 

Brand Management: Lauranne Goffaux 

Campaign Management: Barbara Dessers 

TBWA

CREATIVE TEAM

Chief Creative Officer: Jeroen Bostoen 

Creatives: Vital Schippers, Vincent Nivarlet, Bruno Giunta, Julian Lesceux

Digital Creative: Jonas Van Bael

ACCOUNT TEAM

Account Director: Hadoum Ghassab 

Account Manager: Lotte Van Heddegem

Account Executive: Elisa Dausimont 

STRATEGY

Chief Strategic Officer: Sylvie Dewaele

Strategic Director: Michiel Noens 

Strategic Planner: Nick Moors

DESIGN

Designer: Hendrik Everaerts, Estelle Vanduynslager

DTP: Caroline Stiernet 

POST-PRODUCTION COMPANY: MAKE

Head of Production: Mieke Vandewalle 

Producer: Cindy De Mooter

Post-producer: Leslie Verbiest

Editor: Liesbeth Smets, Pierre Mailly

Sound Producer:  Raf Cyran

Sound engineers: Jan Pollet & Gwenn Nicolay

MUSIC

Music/Orkest: De Munt / La Monnaie 

Algemeen Directeur: Peter De Caluwe

MEDIA

Media Agency: Initiative 

Media Planner: Frederic VandeWerve

Digital Planner: Yaël Hackier