EuropAssistance op reis naar ZanziBarcelona

Crea / News

europassistance3

Hoe vertel je aan vakantiegangers dat je bij Europ Assistance voor al je reizen, ver of dichtbij, kort of lang, vaak of eenmalig, individueel of met je gezin, dé gepaste reisverzekering kan vinden, zonder er een cent te veel voor te betalen? Met een clever idee, schuiven ze naar voren bij Square: je vindt nieuwe bestemmingen uit door twee bestaande bestemmingen te combineren. Zo vat je in 1 woord samen waar de reisverzekeringen van Europ Assistance voor staan. In het Frans toepasselijk verwoord tot “mots valises”. Zo ontstond een multimediale campagne met meerdere thema’s. Wat dacht je van de online banners “ZanziBarcelona: Van exotische reis tot citytrip, altijd juist verzekerd”, “WashingTongeren: Van verre bestemming tot verblijf in België, altijd juist verzekerd” of “BangKoksijde: van wereldreis tot vakantie aan zee, altijd juist verzekerd”? Een reuze versie van de banners is 3 weken te zien in de Delta-tunnel aan het einde van de E411.

De kroon op de campagne zijn drie spots in het Nederlands en in het Frans. De spots zijn een rijkere versie van de banners, met meer emotie, gevisualiseerde vakantiebestemmingen, een gezinnetje en een knipoog naar de rol van het Europ Assistance-team. Mooi uitgedoste figuranten zorgen voor de muzikale “couleur locale”. Ondanks de droombestemmingen werd alles voor een greenkey opgenomen in studio, maar dat werd bewust niet verbloemd.

Credits

  • Client:
    • Europ Assistance
    • Jan Van Heel
    • Nathalie Teugels
    • Elise Mertens
  • Agency:
    • Square
    • Account team: Sigrid Claerhout en Kris van Hest
    • Creative team: Frank Van de Vijver, Gregy Vergauwen, Chris Goossens, Robbie Cap en Isabelle Lafarge
  • Online production:
    • Creaxial
  • Tv production:
    • Ristretto