Eurosport en Speedo gooien ons het water in
Eurosport en het badmode- en badaccessoiremerk Speedo zijn een innovatieve samenwerking overeengekomen met als doel de populariteit van het zwemmen binnen de Europese fitnessgemeenschap te vergroten. Speedo maakt gebruik van Eurosports positie van ‘Home of Cycling’ om de wielerfans onder Eurosport’s tv-kijkers (en de gebruikers van haar digitale platformen) aan te moedigen ‘zwemmen’ als meer vanzelfsprekend op te nemen in hun fitnessactiviteiten.
“Toonaangevende merken als Speedo zoeken naar nieuwe manieren om de conversatie met hun potentiele klanten aan te gaan,” zegt Viviane Paxinos, die de ad sales teams van Discovery Networks International en Eurosport in Noord-Europa leidt. “In dit geval helpen we Speedo om de fitnessers onder de wielerfans meer of vaker aan het zwemmen te krijgen. Dit brand partnership illustreert bij uitstek ons vermogen om adverteerders en sponsors effectieve, creatieve en strategische oplossingen te bieden.”
Jamie Cornforth, vicepresident Product & Marketing bij Speedo International Ltd: “In Europa kijken miljoenen fans naar Eurosports live wielerverslaggeving. Dat zijn precies de mensen naar wie wij op zoek zijn bij onze missie om Europa Speedo fit te maken. Eurosports kijkerspubliek is bijzonder fitnessbewust. Een grote meerderheid ervan beoefent twee sporten of meer en behoort daarmee tot onze core doelgroep. We zijn er dan ook 100% van overtuigd dat Eurosport de ideale partner is voor deze campagne.”
De Europese campagne loopt van juni tot en met september en behelst onder meer een op maat gemaakte billboardcampagne en on-air sponsoring rondom het Critérium du Dauphiné (van 5 tot en met 12 juni) en de Tour de France (van 2 tot en met 24 juli). Ook redactioneel wordt de campagne geïntegreerd, tijdens de Tour de France, met onder meer interviews en de vertoning van een korte film. Zo bereikt Speedo in die periode via Eurosport 1 maximaal 54 miljoen verschillende Europese kijkers. De digitale integratie bestaat uit (onder meer) interviews, banners en pre-rolls op Eurosport.com, met een gemiddeld aantal unieke bezoekers van ongeveer 14 miljoen per maand in 2015, Europa’s best bezochte sportwebsite.
De deal met Speedo volgt op de recentelijke introductie van One Discovery World, een internationale ad sales divisie die opgericht is om merken via Discovery’s internationale netwerkportfolio te promoten door middel van vernieuwende en gepersonaliseerde content.