Eurostar zet zichzelf met nieuwe campagne op rails
Eurostar, de hogesnelheidstrein die België en Frankrijk met het Verenigd Koninkrijk verbindt, start een nieuwe campagne om de voordelen van reizen met Eurostar en zijn nieuwe treinen te demonstreren. De nieuwe treinen rijden sinds november 2015 op de route Londen-Parijs en worden vanaf 2017 op de route Brussel-Londen ingezet.
De centrale campagne, gemaakt in samenwerking met het creatief bureau AKQA, bestaat uit verschillende video’s van telkens 40 seconden die zich afspelen in een treinrijtuig en de reis van een passagier van Londen naar Parijs volgen. De kijker wordt meegenomen op een reis door de verbeelding van een passagier en krijgt zo de nieuwe eigenschappen van de trein te zien.
In de video voor de Standard Premier-reisklasse zijn een moeder en dochter te zien in de ruime omgeving van hun rijtuig - en vervolgens in een decor dat doet denken aan Grand Budapest Hotel. De kledij en zilveren schalen van de crewleden bootsen de kwaliteit van de Eurostar diensten na.
In de video voor zakenreizigers zien we door de ogen van een zakenvrouw hoe makkelijk het is om door te werken of uit te blazen tijdens de treinrit.
Een video over het thema ruimte en comfort toont hoeveel vrijheid de kinderen in de Standard-reisklasse hebben om te spelen en hun fantasie de vrije loop te laten terwijl hun ouders tot rust komen.
De video's worden ondersteund door verschillende digitale en statische advertenties en banners in de belangrijkste Eurostar-steden in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en België. Media omvat premium digitale websites in België.
“Voor de lancering van onze nieuwe treinen hebben we een campagne gecreëerd dat de ervaring op de trein tot leven brengt," zegt Lionel Benbassat, hoofd van Marketing & Brand bij Eurostar. "We demonstreren elke nieuwe eigenschap en de algemene voordelen van Eurostardiensten in videoformaat en nodigen zo reizigers uit om onze nieuwe treinen te ontdekken.”
https://www.youtube.com/watch?v=RIIPKgXqvns&feature=youtu.be
Credits
Creative agency: AKQA
Media Agency: iProspect
Productiebedrijf: SoLab Productions