Ex-journaliste An Kokken nieuwste aanwinst bij Wavemakers

News / People

Wavemakers breidt haar team opnieuw uit. Met An Kokken haalt het PR- en communicatiebureau meer dan 20 jaar ervaring in journalistiek en allround communicatie in huis. 

Wavemakers is al meer dan tien jaar een vaste waarde in het PR-landschap. Regionale, nationale en internationale klanten als Coolblue, Audi, LEGO, Oxford bikes, Asmodee België en de Belgische Mucovereniging zorgden al voor een stevige klantenportfolio. De afgelopen maanden mocht Wavemakers daar onder meer Or Coffee, Callant Verzekeringen en KDB-cup aan toevoegen.  

De aanwerving van An Kokken als senior copywriter en PR accountant manager is een nieuwe stap in het groeiproces. Kokken begon haar carrière als redacteur bij de mannenbladen P-magazine, Menzo en Ché. Daarna werkte ze als freelance journalist voor onder andere De Morgen Magazine, Vacature Magazine, Snoecks en een reeks vakbladen. Dertien jaar lang deed ze de hoofdredactie van het outdoormagazine Far Out, waar ze het eerste aanspreekpunt was voor PR-bureaus. 

Het journalistieke werk combineerde ze met jobs als communicatieverantwoordelijke voor organisaties uit de non-profit, zoals Dierenartsen Zonder Grenzen, Konekt en de Sociale InnovatieFabriek. Naast de dagdagelijkse communicatie verzorgde ze er heel wat impactvolle persacties en hielp ze de organisaties aan verschillende nationale en internationale awards. 

“We zijn heel blij met An erbij,” zegt Elke De Mayer, owner van Wavemakers. Door haar ervaring als journalist weet ze als geen ander hoe redacties werken. Ze kan zich perfect inleven in wat redacteurs nodig hebben voor een inspirerend stuk of een reportage met nieuwswaarde. Daarnaast snapt ze hoe het eraan toe gaat op de communicatiedienst van een bedrijf of organisatie. Dat helpt ons om bij klanten de juiste verhalen te sprokkelen.” 

Het is die zoektocht naar interessante verhalen die An Kokken over de streep trok om het Wavemakers-team te vervoegen. “Ik heb een boon voor bedrijven en organisaties die ons dagelijks leven op één of andere manier positief beïnvloeden: omdat ze je aan het sporten zetten, omdat ze verbinding stimuleren, omdat ze de wereld duurzamer en inclusiever maken,... De klanten van Wavemakers behoren absoluut tot die categorie. Ik vind het de max om hun werking beter te leren kennen.” 

Ook het teamwerk bij Wavemakers is voor An een belangrijk pluspunt. “Het is inspirerend om zien hoe alle collega’s hun specifieke talenten inzetten om de klanten waarvoor we werken visibiliteit te geven. Of het nu is via influencer marketing, een creatieve persactie, een opiniestuk of een combinatie van alles. Team work makes the dream work.”