Exclusief bier smeedt banden tussen België en Ierland

Marketing / News / Retail

LambicWanneer twee iconische brouwerijen – Timmermans en Guinness – besluiten om hun naam aan elkaar te verbinden en 5 eeuwen geschiedenis en vakmanschap te delen, kan dat niet anders dan een uitzonderlijk bier opleveren. Timmermans ontstond in 1702 en is de oudste nog actieve lambiekbrouwerij ter wereld. Ze werd beroemd met haar bieren van spontane gisting zoals oude gueuze, faro of haar meermaals bekroonde kriekbieren. Enkele decennia later, in 1759 om precies te zijn, opende Guinness de deuren. Naast haar bekendheid omwille van haar originele en creatieve communicatie, groeide Guinness uit tot één van de grootste brouwerijen in Europa. Haar bekende stout, met bijna zwarte kleur en romige schuimkraag, wordt in de hele wereld gedronken.
De twee huizen bundelden  hun krachten voor de creatie van een authentieke en artisanale (tijdelijke) cuvée. Timmermans en Guinness blijven zichzelf continu vernieuwen om aan de steeds hogere verwachtingen van de consumenten te voldoen, en streven voortdurend naar nieuwe smaakervaringen. Anthony Martin, CEO van John Martin: « Mijn overgrootvader had de eer om de eerste officiële invoerder van Guinness in België te worden. Meer dan een eeuw later zijn we niet enkel trots omdat we dit nog steeds zijn, maar ook omdat we deze rol verder ontwikkeld hebben. Het ‘smaakhuwelijk’ tussen deze twee iconische brouwerijen – Timmermans en Guinness – is dan ook heel belangrijk voor ons. Dit symboliseert een samengaan van het hart en van smaken. Dit gaat veel verder dan een louter commerciële relatie tussen onze twee huizen. Het nieuwe bier brengt tot uiting wat we altijd gewild hebben: ons vakmanschap delen, terwijl we blijven innoveren om aan de verwachtingen van onze klanten te voldoen »