Exit Jupiler, leve BELGIUM

Marketing / News

Jupiler BELGIUMVerslik u niet in uw koffie of in uw verse pint: Jupiler verdwijnt uit de rekken en verandert zijn naam (tijdelijk) in Belgium. België ’s populairste biermerk - al 30 jaar sponsor van de Rode Duivels - gaat tijdens het WK in juni 2018 nog een stapje verder dan normaal in haar steun aan de Rode Duivels. “Tijdens het WK verenigen we ons allemaal voor een hoger doel. Het maakt niet uit wie je bent, waarin je gelooft, waar je vandaan komt. Tijdens de FIFA Wereldbeker 2018 zijn we allemaal Belg,” zegt Jean-Jacques Velkeniers, AB InBev President West-Europa. “Met Jupiler capteren we dat gevoel en veranderen onze eigen naam in Belgium. Dit is meer dan een campagne, dit is een beweging voor Belgische trots en de Rode Duivels in het bijzonder. Zo realiseren we de meest verregaande supporterscampagne ooit.” Vanaf 20 februari verdwijnt Jupiler dus tijdelijk en zal het Belgium-bier in alle winkelschappen in België te zien zijn. Want wat is Belgischer dan onze duivels aanmoedigen met een Belgisch pintje in de hand?
Belgium-bier lanceert ook een bijhorende televisiecampagne, supportersmateriaal en -acties voor de horeca en unieke gadgets en promo’s voor de retail met daarop de hashtag #WEAREBELGIUM. Deze campagne werd ontwikkeld door The Communication Company (TCC) uit Breda. Cees Faes, CEO TCC: “We zijn natuurlijk supertrots om als Nederlands bureau de grootste Jupiler-campagne rondom de Rode Duivels en het WK te maken. Een campagne waarin iedereen afstand doet van zijn of haar identiteit om samen voor één natie en één team te staan. En aangezien Nederland niet meedoet op het WK kunnen wij nu ook met ons hele hart zeggen We Are Belgium!”
“De huidige generatie Rode Duivels is meer dan ooit in staat om ons als Belgen trots te maken en wij leven 100% mee. We verenigen ons allemaal onder één vlag en brouwen vanaf februari Belgium bier. Met Belgium en bijhorende hashtag #WEAREBELGIUM creëren we een vier maanden lange supporters rollercoaster van emoties,” zegt Arnaud Hanset, AB InBev Directeur Marketing West-Europa. Ook de broers Borlée, het vrouwelijk voetbalteam van de Red Flames, de Rode Duivels en hun bondscoach Martinez leveren hun steun en zijn voortaan de trotse ambassadeurs van het bier en ons land. In een nieuwe, flitsende reclamespot voor Belgium, die vanaf midden maart op televisie komt, spelen zij zij-aan-zij de hoofdrol. “Allemaal verenigd voor België. We zijn blij dat we met ons bier de Belgen trots kunnen maken en tijdens de FIFA Wereldbeker 2018 allemaal samen supporteren voor de Rode Duivels,” zegt Arnaud Hanset.
Het bier zal al vanaf februari, onder de naam Belgium, zowel in het straatbeeld als online de Belgische trots en de Rode Duivels sfeer voeden. Fans zullen vanaf april allerhande Belgium-gadgets als glazen, sjaals, outfits, … en zelfs tickets kunnen verzamelen en winnen. In ongeveer 4000 bars en cafés en in 6000 winkels zal de WK sfeer de hele aanloopperiode voelbaar zijn. Overigens deed Budweiser, uit dezelfde AB InBev-stal, iets gelijkaardigs in 2016, toen het bier tijdelijk America werd genoemd.