De feestdagen zijn echt iets om naar uit te kijken, voor consument én handelaar. De concurrentiestrijd woedt immers hevig in deze periode, zeker in de altijd al erg concurrentiële retailsector. De consument wordt bestookt met reclame en zowel de energiecrisis als de snel stijgende inflatie doen hem zijn gewoonten herzien: hij let meer op retailmerken, promoties en lage prijzen. Om op te vallen te midden van al die concurrentie, bewijzen Carrefour België en bureau Publicis Groupe België in hun eindejaarscampagne dat iedereen fantastische feesten kan beleven zonder zijn bankrekening te moeten plunderen. Als consumer-centric merk vroeg Carrefour aan echte Belgen om te tonen wat volgens hen een extra feest is. Zo'n concept moet absoluut authentiek zijn, en dus moest het castingbureau op zoek naar echte Nederlands- en Franstalige gezinnen, vriendengroepen, verplegers, dierenliefhebbers... En om alles nog dichter bij de mensen te brengen, werd de TV-spot ook effectief bij hen thuis of op de werkplek opgenomen.
Het resultaat is een eenvoudige, uit het leven gegrepen TVC met veel humor en tederheid. Authentieke momenten zoals we die straks allemaal zullen delen op sociale media. Uiteraard herkennen we in beeld de producten van het merk Carrefour, die ervoor zorgen dat we samen extra feest kunnen vieren aan kleine prijzen. De campagne kreeg een feestelijke look & feel en is te zien op TV, sociale media, bannering, OOH en DOOH, maar ook in Carrefours eigen media zoals folders, Carrefour Food magazine, bâches... Om de campagne helemaal compleet te maken, verschijnt ook een bijhorende reeks radiospots rond de meest feestelijke Carrefour-producten en hun buitengewone prijzen.
Credits
Client: Carrefour Belgium
Sophie Lerouge, Charlotte Lombard, Natacha Pierard, Daphné Monteyne, Céline Wildschutz
Client Lead: Valérie Fabbri
Account Directors: Stefanie Durieux, Anaïs Lavie
Account Managers: Angela De Grève, Marie Simon, Stéphanie Jacquet
Account Executive: Robbe Hemeleers
Strategy Director: Yves Van Landeghem
Sr Brand & Campaign Strategist: Lise Tran
Executive Creative Director: Mathieu Cardon
Creative Directors: Laurence Vandeputte, Jeroen De Jong
Sr Creatives/concept providers: Sebastien Stevens, Bill Bilquin
Copywriter NL: Wim Corremans
Copywriters FR: Philippe Dorval, Benoit Menetret
Design & DTP Lead: Romaine Dhainaut
Creative Designers: Arnaud Piette, Natacha De Nauw, Christophe Vantricht, Justine Depape, Mauro Cordella, Victoria Hardat
3D & Motion Designer: Gauthier Fairon
Creative Retoucher: Fred Dupont
Sr Infographist/DTPer: François Baudon
Print Producer: Marleen Hemeleers
Digital Producer: Teo Rasmerita
Moving Images Producers: Daan Feytongs, Marc van Buggenhout
External production
Radio house: Bleu Nuit
Production house: Who Killed Joe
Photographer: Antoine Melis
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]