“Extra feest, kleine prijzen” bij Carrefour en Publicis Groupe

Crea / News

De feestdagen zijn echt iets om naar uit te kijken, voor consument én handelaar. De concurrentiestrijd woedt immers hevig in deze periode, zeker in de altijd al erg concurrentiële retailsector. De consument wordt bestookt met reclame en zowel de energiecrisis als de snel stijgende inflatie doen hem zijn gewoonten herzien: hij let meer op retailmerken, promoties en lage prijzen. Om op te vallen te midden van al die concurrentie, bewijzen Carrefour België en bureau Publicis Groupe België in hun eindejaarscampagne dat iedereen fantastische feesten kan beleven zonder zijn bankrekening te moeten plunderen. Als consumer-centric merk vroeg Carrefour aan echte Belgen om te tonen wat volgens hen een extra feest is. Zo'n concept moet absoluut authentiek zijn, en dus moest het castingbureau op zoek naar echte Nederlands- en Franstalige gezinnen, vriendengroepen, verplegers, dierenliefhebbers... En om alles nog dichter bij de mensen te brengen, werd de TV-spot ook effectief bij hen thuis of op de werkplek opgenomen.

Het resultaat is een eenvoudige, uit het leven gegrepen TVC met veel humor en tederheid. Authentieke momenten zoals we die straks allemaal zullen delen op sociale media. Uiteraard herkennen we in beeld de producten van het merk Carrefour, die ervoor zorgen dat we samen extra feest kunnen vieren aan kleine prijzen. De campagne kreeg een feestelijke look & feel en is te zien op TV, sociale media, bannering, OOH en DOOH, maar ook in Carrefours eigen media zoals folders, Carrefour Food magazine, bâches... Om de campagne helemaal compleet te maken, verschijnt ook een bijhorende reeks radiospots rond de meest feestelijke Carrefour-producten en hun buitengewone prijzen.

Credits

Client: Carrefour Belgium

Sophie Lerouge, Charlotte Lombard, Natacha Pierard, Daphné Monteyne, Céline Wildschutz

Client Lead: Valérie Fabbri

Account Directors: Stefanie Durieux, Anaïs Lavie

Account Managers: Angela De Grève, Marie Simon, Stéphanie Jacquet

Account Executive: Robbe Hemeleers

Strategy Director: Yves Van Landeghem

Sr Brand & Campaign Strategist: Lise Tran

Executive Creative Director: Mathieu Cardon

Creative Directors: Laurence Vandeputte, Jeroen De Jong

Sr Creatives/concept providers: Sebastien Stevens, Bill Bilquin

Copywriter NL: Wim Corremans

Copywriters FR: Philippe Dorval, Benoit Menetret

Design & DTP Lead: Romaine Dhainaut

Creative Designers: Arnaud Piette, Natacha De Nauw, Christophe Vantricht, Justine Depape, Mauro Cordella, Victoria Hardat

3D & Motion Designer: Gauthier Fairon

Creative Retoucher: Fred Dupont

Sr Infographist/DTPer: François Baudon

Print Producer: Marleen Hemeleers

Digital Producer: Teo Rasmerita

Moving Images Producers: Daan Feytongs, Marc van Buggenhout

External production

Radio house: Bleu Nuit

Production house: Who Killed Joe

Photographer: Antoine Melis