Facebook is niet zomaar een sociaal netwerk, het is ook een belangrijke economische hefboom. Op de DLD conference in München stelde Sheryl Sandberg, de COO van Facebook, een studie voor van Deloitte over de directe en indirecte economische impact van Facebook in de 27 EU-lidstaten en Zwiterland. Volgens de studie genereerden de spelers van het Facebook-ecosysteem in 2011 15,3 miljard euro en creëerden ze 232.000 banen in Europa. Dankzij de 800 miljoen gebruikers van het platform is er een ecosysteem ontstaan rond het platform. Softwarebedrijven, webontwikkelaars, mediabureaus, marketing- en communicatiespecialisten over de hele wereld hebben er een dagelijks werktool van gemaakt. Facebook geeft dynamiek aan de communicatiemarkt en stimuleert groei. Vele bedrijven zagen hun activiteit bovendien evolueren en diversifiëren dankzij Facebook, of het nu gaat om grote merken, communicatie- of marketingbureaus. En verder worden er ook nieuwe beroepen in het leven geroepen - community managers, social strategists, e-influencers, … - om tegemoet te komen aan deze opportuniteiten.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]