Facebook is niet zomaar een sociaal netwerk, het is ook een belangrijke economische hefboom. Op de DLD conference in München stelde Sheryl Sandberg, de COO van Facebook, een studie voor van Deloitte over de directe en indirecte economische impact van Facebook in de 27 EU-lidstaten en Zwiterland. Volgens de studie genereerden de spelers van het Facebook-ecosysteem in 2011 15,3 miljard euro en creëerden ze 232.000 banen in Europa. Dankzij de 800 miljoen gebruikers van het platform is er een ecosysteem ontstaan rond het platform. Softwarebedrijven, webontwikkelaars, mediabureaus, marketing- en communicatiespecialisten over de hele wereld hebben er een dagelijks werktool van gemaakt. Facebook geeft dynamiek aan de communicatiemarkt en stimuleert groei. Vele bedrijven zagen hun activiteit bovendien evolueren en diversifiëren dankzij Facebook, of het nu gaat om grote merken, communicatie- of marketingbureaus. En verder worden er ook nieuwe beroepen in het leven geroepen - community managers, social strategists, e-influencers, … - om tegemoet te komen aan deze opportuniteiten.
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]