Facebook breidt Audience Network uit voor mobile web

Media / News

Cracked

Facebook breidt zijn Audience Network uit voor mobile web, het netwerk dat het voor uitgevers en ontwikkelaars van mobiele apps mogelijk maakt om goed scorende advertenties ook buiten Facebook te gebruiken. Sinds de lancering in oktober 2014 heeft het Audience Network uitgevers en adverteerders al heel wat waarde opgeleverd. Zo deelde Facebook dat er in het vierde kwartaal van 2015 een run rate van 1 miljard dollar bereikt werd voor reclame besteed via het netwerk.

Omdat het gebruik van digitale media via mobiele toestellen van 2013 tot 2015 met zo’n 53% steeg, wil Facebook zijn netwerk nu ook uitbreiden naar het mobiele web. Dat zal het bedrijf doen aan de hand van succesvolle formaten die zorgen voor meer dan 80% van de impressies op het Audience Network en die 7 keren beter scoren dan standaard banner formaten. Uitgevers en adverteerders zullen daarenboven kunnen genieten van nog innovatieve formaten zoals carroussel advertenties, die meerdere afbeeldingen weergeven om een unieke reclame-ervaring te bieden die volledig past bij de look en feel van hun mobiele website. Daarnaast zal Facebook hen ook helpen met eenvoudig te implementeren versies van standaardformaten om zo de ervaring van elke reclame via het Audience Network te verbeteren.