Fake News or not? Carrefour-klanten winnen trucks vol producten

Zonnebankcentra gaan op de fles, Belgen bruinen vandaag met wortelen en betacaroteen. Ouders stelen steeds vaker de kindersurprises van hun kinderen. En: win een truck vol Carrefour-producten. BBDO en Carrefour gaan op hetzelfde elan verder als in het voorjaar. Toen startten ze een nieuwe activatie onder de noemer ‘Fake News or not’: “Win een hypermarkt”. In oktober kan je nu een truck vol met wijn, bier, schoonheidsproducten, babyproducten, Italiaanse producten en zelfs fruit en groenten winnen.
Deze Fake News-activatie wordt aangekondigd via Facebook, e-mails, folders, instore radiospots en animatie in de winkels. De kick-off gebeurde zelfs met een Tetris Challenge teaser, net toen deze hype op z’n top kwam. Het principe is van de Fake News campagne simpel: elke communicatie kondigt een Fake News aan. Aan de klanten om het te komen checken in de winkels. Want ‘als het waar is, dan ben je bij Carrefour’. Terzijde: in maart haalde Carrefour bijna haar doel door een +1 te genereren op de frequentie van bezoeken bij huidige en nieuwe klanten met de eerste Fake News-campagne. De ambities zijn nu minstens even hoog. De actie loopt van 2/10 tot 12/11/2019.
Wedstrijdplatform: https://fakenews.be.carrefour.eu/nl-BE
Quizplatform: https://fakenews.be.carrefour.eu/nl-BE/quiz
CREDITS
Client: Carrefour
Contacts: Dave Froidcoeur, Audrey Lison, Sophie Lerouge, David Kestermans
Agency: BBDO
CD: Jan Dejonghe
Creative Team: Pierre Rousseau & Vincent De Roose
Concept copywriters: Giles André & Gregory Verheyleweghen
Strategic Planner: Franky Willekens
Account Team: Bram Devidts, Daniel Schots, Axelle Cannaert
Design : Davy Dooms
DPM : Karlien Fabré
TV Producer: Silke Ricour & Eva Segers
Video editing: Valentin Taminiau
Long copy:Martijn Beckers, Manu De Wit, Andy Vandeborne
DTP: Rob Govaerts, Petra Saelens, Lieven De Smet
Sound producer: Nicolas Van Poeck
Sound engineer: Mathieu Conreur
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]