Fake News or not? Carrefour-klanten winnen trucks vol producten

Crea / News

Zonnebankcentra gaan op de fles, Belgen bruinen vandaag met wortelen en betacaroteen. Ouders stelen steeds vaker de kindersurprises van hun kinderen. En: win een truck vol Carrefour-producten. BBDO en Carrefour gaan op hetzelfde elan verder als in het voorjaar. Toen startten ze een nieuwe activatie onder de noemer ‘Fake News or not’: “Win een hypermarkt”. In oktober kan je nu een truck vol met wijn, bier, schoonheidsproducten, babyproducten, Italiaanse producten en zelfs fruit en groenten winnen.

Deze Fake News-activatie wordt aangekondigd via Facebook, e-mails, folders, instore radiospots en animatie in de winkels. De kick-off gebeurde zelfs met een Tetris Challenge teaser, net toen deze hype op z’n top kwam. Het principe is van de Fake News campagne simpel: elke communicatie kondigt een Fake News aan. Aan de klanten om het te komen checken in de winkels. Want ‘als het waar is, dan ben je bij Carrefour’. Terzijde: in maart haalde Carrefour bijna haar doel door een +1 te genereren op de frequentie van bezoeken bij huidige en nieuwe klanten  met de eerste Fake News-campagne. De ambities zijn nu minstens even hoog. De actie loopt van 2/10 tot 12/11/2019.

Wedstrijdplatform: https://fakenews.be.carrefour.eu/nl-BE

Quizplatform: https://fakenews.be.carrefour.eu/nl-BE/quiz

CREDITS

Client: Carrefour

Contacts: Dave Froidcoeur, Audrey Lison, Sophie Lerouge, David Kestermans

Agency: BBDO

CD: Jan Dejonghe

Creative Team: Pierre Rousseau & Vincent De Roose

Concept copywriters: Giles André & Gregory Verheyleweghen

Strategic Planner: Franky Willekens

Account Team: Bram Devidts, Daniel Schots, Axelle Cannaert

Design : Davy Dooms

DPM : Karlien Fabré

TV Producer: Silke Ricour & Eva Segers

Video editing: Valentin Taminiau

Long copy:Martijn Beckers, Manu De Wit, Andy Vandeborne

DTP: Rob Govaerts, Petra Saelens, Lieven De Smet

Sound producer: Nicolas Van Poeck

Sound engineer: Mathieu Conreur