Famous en De Lijn lanceren 'sms-spots'
Uit onderzoek van De Lijn blijkt dat jongeren vooral een flexibel vervoerbewijs willen. « Jongeren willen op elk moment het gepaste vervoermiddel kunnen kiezen », aldus Tamara De Bruecker, directeur marketing & verkoop bij De Lijn. « Het is dus geen toeval dat 18- tot 30-jarigen goed zijn voor de helft van de sms-tickets. Sms-berichten zijn dan ook het uitgelezen medium om onze die doelgroep te bereiken: het is herkenbaar, direct en snel. »
Om de verkoop van sms-tickets nu nog meer te promoten en trouwe sms'ers te belonen, lanceert De Lijn vandaag de 'Trouwe sms'er'-campagne, gemaakt door reclamebureau Famous. Ditmaal geen traditionele televisiespot, maar een gloednieuw concept: de 'sms-spots'. Hoe het werkt? Reizigers krijgen meer info door gratis 'frikandel', 'ondersteboven' of 'krokodil' te sms'en naar 8686. Via sms ontvangen zij vervolgens een sms-spot (in de vorm van een kortverhaal) waarin ze ontdekken hoe de trouwe sms'er wordt beloond: al wie binnen de twee maanden tien sms-tickets koopt, krijgt het elfde sms-ticket gratis.
De actie loopt tot en met 31 december 2015 en bestaat uit printadvertenties en een website, die volledig in sms-context is opgebouwd. Daarnaast is er ook een online campagne voorzien en wordt er gecommuniceerd via eigen kanalen zoals busrondingen en affiches in schuilhuisjes.