Famous en De Tijd stellen zich vragen

Crea / News

Bell-nieuw(update 9 november) De krant De Tijd lanceert Nieuwe Tijden III: Vragen bij de Vooruitgang. Een diepgaande reeks over de impact van de digitale revolutie. De Tijd laat vier zaterdagen op een rij vier scherpe denkers aan het woord. Om deze reeks aan te kondigen bedacht Famous een originele campagne waarbij vier advertenties op een unieke manier worden vormgegeven. Zo wordt het gezicht van de geïnterviewde denker geschetst op een unieke en bijzondere manier. De Tijd-lezers kunnen de advertentie via Shazam scannen en krijgen een video te zien. Daarin wordt getoond hoe de schets tot stand komt en wordt de lezer uitgenodigd om het volledige dossier te lezen. De video kunt u hier zien of kunt u dus bekijken als u de advertentie scant met Shazam.

Voor deze campagne ging Famous aan de slag met artiest Patrick Tresset, het brein achter de tekenrobot Paul. Ook met Shazam sloot Famous een partnership. Waar Shazam normaal rekent op een specifieke code voor herkenning, volstaat nu enkel het ontwerp van de tekening. Opnieuw een leuke link naar de digitale revolutie.
De reeks Nieuwe Tijden III startte op zaterdag 7 november in De Tijd met een interview met Douglas Coupland, de Canadese schrijver bekend van Generation X. De volgende drie weekends verschijnen er interviews met Luciano Floridi (De vader van de informatiefilosofie, genaamd ‘De filosoof van Google’), Geneviève Bell (antropoloog bij Intel) en Robert Skidelsky (economisch historicus). Vier interessante persoonlijkheden die hun blik op de digitale toekomst werpen.
Skidelsky-nieuw Floridi-copy Coupland-copy
-------------
Client: De Tijd / L’Echo
Client contacts: Frederik Delaplace, Katleen Mertens, Stéphanie Seynaeve
 
Agency: FAMOUS
CD: Katrien Bottez
Digital Creative Director: Laurent Dochy
Associate CD: Iwein Vandevyver
Creative Team: Iwein Vandevyver & Tom Jacobs
 
Project leader: Coppelia de Crane d’Heysselaer
Business Director: Janpieter Mels
 
RTV-producer: Charlotte Bodson
Artist: Patrick Tresset
Production: Famous
Producer: Charlotte Bodson
Director, DOP: Patrick Tresset
Illustrator: Paul, robot
Soundstudio: Cobra
Post-production: Sven Vanhee