Famous en Kito besparen energie voor Electrabel

Electrabel is voortdurend op zoek naar manieren om zijn klanten te adviseren over hoe ze hun energieverbruik kunnen verminderen. Dat vertaalde zich al in de verschillende televiespots waarin de beroemde energievreter Kito de hoofdrol speelt. Nu lanceren Electrabel en Famous een nieuwe sensibiliseringscampagne.
Kito werd verwerkt in een leuk gezelschapsspel waarbij u al spelenderwijs energie leert besparen en zo eenvoudige tips krijgt die u in het dagelijkse leven kan toepassen. Op www.speelmetkito.be worden gebruikers via een snelle quiz gevraagd naar hun energieverbruik en worden ze vergeleken met de energievretende Kito. Nadien ontvangt de gebruiker het gratis spel thuis. De regels zijn simpel. Spaar als eerste vijfduizend kWh bij elkaar en voorkom dat de energieke Kito stokken in de wielen steekt. De verschillende kaarten stellen concrete acties voor die het energieverbruik doen dalen. Elke actie gaat gepaard met een bijhorende kWh-waarde. Het spel werd bedacht en gerealiseerd door Famous en Cartamundi, Belgisch producent van speelkaarten en bordspelen.
De campagne wordt verder ook ondersteund door een YouTube-video, een bannering campagne, activatie op sociale netwerken en via partnerships met MNM en Vivacité. Op beide radiozenders worden in de week van 30 november luisteraars uitgenodigd om deel te nemen aan een energiequiz waarbij ze leuke prijzen in de wacht kunnen slepen.
PR account manager - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]