Electrabel is voortdurend op zoek naar manieren om zijn klanten te adviseren over hoe ze hun energieverbruik kunnen verminderen. Dat vertaalde zich al in de verschillende televiespots waarin de beroemde energievreter Kito de hoofdrol speelt. Nu lanceren Electrabel en Famous een nieuwe sensibiliseringscampagne.
Kito werd verwerkt in een leuk gezelschapsspel waarbij u al spelenderwijs energie leert besparen en zo eenvoudige tips krijgt die u in het dagelijkse leven kan toepassen. Op www.speelmetkito.be worden gebruikers via een snelle quiz gevraagd naar hun energieverbruik en worden ze vergeleken met de energievretende Kito. Nadien ontvangt de gebruiker het gratis spel thuis. De regels zijn simpel. Spaar als eerste vijfduizend kWh bij elkaar en voorkom dat de energieke Kito stokken in de wielen steekt. De verschillende kaarten stellen concrete acties voor die het energieverbruik doen dalen. Elke actie gaat gepaard met een bijhorende kWh-waarde. Het spel werd bedacht en gerealiseerd door Famous en Cartamundi, Belgisch producent van speelkaarten en bordspelen.
De campagne wordt verder ook ondersteund door een YouTube-video, een bannering campagne, activatie op sociale netwerken en via partnerships met MNM en Vivacité. Op beide radiozenders worden in de week van 30 november luisteraars uitgenodigd om deel te nemen aan een energiequiz waarbij ze leuke prijzen in de wacht kunnen slepen.
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]