Famous gaat serieus ‘hart’ voor 2BE

Famous-Beldonor-2BE-2

Crea / News

Famous-Beldonor-2BE-2

Meer dan 100 Belgen wachten op een nieuw hart. Ter gelegenheid van Valentijn wil 2BE het belang van hartdonoren onder de aandacht brengen. Met een crossmediale awarenesscampagne hoopt 2BE zo in samenwerking met Beldonor meer orgaanregistraties te genereren en de orgaanproblematiek bespreekbaar te maken. Eén geregistreerde donor kan acht andere mensenlevens redden. De campagne roept op om u via www.2BE.be te registreren als orgaandonor. Na registratie ontvangt u een e-mail met enkele eenvoudig te volgen stappen om de procedure op te starten.

Famous-Beldonor-2BE-1

Om deze campagne te promoten creëerde Famous alvast twee televisiespots en drie radiospots met telkens een verschillend scenario. Een koppel viert samen Valentijn tot plots iemand zegt dat hij/zij dit jaar zijn hart aan iemand anders schenkt. Door de voice-over wordt duidelijk dat die persoon zich opgaf voor orgaandonatie.

Daarnaast zijn er ook verschillende advertenties, elk met een opvallende valentijnsboodschap.  De contouren van een echt hart worden weergegeven met daarin een verrassende rijm. Voorts wordt de actie online ondersteund door een banneringcampagne en een Facebookactivatie. Ook op Twitter zal de campagne serieus leven met de hashtag #serieushartgaan. De campagne startte vrijdag en loopt tot Valentijn zelf, 14 februari.  2BE en Famous plannen nog een extra communicatie achteraf om alle nieuwe orgaanregistraties te bedanken.

 

Credits

Client: Medialaan – 2BE

Client contacts: Nele Baeyens – Koen Kreynen – Katia Strauwen

 

Agency: FAMOUS

CD: Katrien Bottez - Laurent Dochy

Creative Team: Elisabeth Butsele – Vivienne Mak – Mannon Penné

 

Project leader: Hans Michiels

Business Director: Mieke Vandegehuchte

 

Design: Laurens Groven

 

RTV-producer: Charlotte Bodson

Production: Who killed Joe ?

Executive Producer : David Vermander

Producer: Danaé Van Vyve, Alexandra Lannoy

Director: Koen Van Sande

Soundstudio: Sonicville