Meer dan 100 Belgen wachten op een nieuw hart. Ter gelegenheid van Valentijn wil 2BE het belang van hartdonoren onder de aandacht brengen. Met een crossmediale awarenesscampagne hoopt 2BE zo in samenwerking met Beldonor meer orgaanregistraties te genereren en de orgaanproblematiek bespreekbaar te maken. Eén geregistreerde donor kan acht andere mensenlevens redden. De campagne roept op om u via www.2BE.be te registreren als orgaandonor. Na registratie ontvangt u een e-mail met enkele eenvoudig te volgen stappen om de procedure op te starten.
Om deze campagne te promoten creëerde Famous alvast twee televisiespots en drie radiospots met telkens een verschillend scenario. Een koppel viert samen Valentijn tot plots iemand zegt dat hij/zij dit jaar zijn hart aan iemand anders schenkt. Door de voice-over wordt duidelijk dat die persoon zich opgaf voor orgaandonatie.
Daarnaast zijn er ook verschillende advertenties, elk met een opvallende valentijnsboodschap. De contouren van een echt hart worden weergegeven met daarin een verrassende rijm. Voorts wordt de actie online ondersteund door een banneringcampagne en een Facebookactivatie. Ook op Twitter zal de campagne serieus leven met de hashtag #serieushartgaan. De campagne startte vrijdag en loopt tot Valentijn zelf, 14 februari. 2BE en Famous plannen nog een extra communicatie achteraf om alle nieuwe orgaanregistraties te bedanken.
Credits
Client: Medialaan – 2BE
Client contacts: Nele Baeyens – Koen Kreynen – Katia Strauwen
Agency: FAMOUS
CD: Katrien Bottez - Laurent Dochy
Creative Team: Elisabeth Butsele – Vivienne Mak – Mannon Penné
Project leader: Hans Michiels
Business Director: Mieke Vandegehuchte
Design: Laurens Groven
RTV-producer: Charlotte Bodson
Production: Who killed Joe ?
Executive Producer : David Vermander
Producer: Danaé Van Vyve, Alexandra Lannoy
Director: Koen Van Sande
Soundstudio: Sonicville
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]