Famous groeit uit tot FamousGrey

Communication / News

FamousGrey

Grey, het Adweek Global Agency of the Year, versterkt zijn aanwezigheid in de Benelux door een meerderheidsbelang in het Brusselse bureau Famous, een van de grootste onafhankelijke reclamebureaus van België. Famous wordt omgedoopt tot FamousGrey, waarmee het bedrijf zijn positie versterkt als leverancier van full-service marketingoplossingen in een markt waarin creativiteit noodzaak is geworden. Famous is de voorbije 15 jaar geëvolueerd tot een full-service bureau met een sterke focus op digital. Recent werd het bureau nog bekroond tot ‘Media Marketing’ Agency of the Year, en dit dankzij haar creatieve en zakelijke successen. Bij Famous werken 80 mensen. David Patton, President en CEO bij Grey EMEA: “Famous staat aan de top van de best presterende creatieve bureaus van België en viel in de prijzen op de Cannes Lions, Effie en Eurobest. De overname van Famous door Grey wijst op een match van zowel visie als filosofie. Famous weerspiegelt niet enkel Grey’s sterke creatieve reputatie, maar ook de bedrijfscultuur, want de naam van het bedrijf zit vervat in de helft van de ‘Famously Effective’-ambitie van Grey.” En Patton gaat verder: “Deze overname is een bewijs van ons engagement voor een voortgezette groei in West-Europa. Met de recente Brexit in het achterhoofd willen we absoluut onze uitbreiding in de belangrijkste Europese markten gaan versnellen. Brussel is het hart van Europa. Het is dus van cruciaal belang dat we als bureau nadrukkelijk aanwezig zijn in deze stad”.

Marc Fauconnier
Famous wordt geleid door een ervaren managementteam, met aan het hoofd Marc Fauconnier, oprichter & CEO en bestuurslid bij ACC Belgium. Fauconnier over de overname: “Ik ben erg trots dat Famous de krachten bundelt met Grey, centraal in het hart van Europa. We zien deze samenwerking als een erkenning van de kwaliteit van ons werk, zowel op creatief als op technologisch vlak. Grey’s staat van dienst voor wat betreft het aanwenden van creativiteit voor commerciële groei is ongeëvenaard. Het is niet alleen een gerenommeerd en vaak gelauwerd bureau, er heerst ook een sterke creatieve cultuur. We hebben Grey leren kennen als een netwerk van ondernemende en gepassioneerde mensen waarbinnen we ons helemaal thuis voelen en we zijn dan ook heel blij met onze nieuwe familienaam ‘Grey’. Fijn om voortaan als FamousGrey door het leven te gaan!”

Famous heeft een hele resem grote klanten, zoals Engie, SNCB, Mediafin, VRT, AB-Inbev, Quickstep, Ixina en Thomas Cook.

WPP_Thumbnail
Met de krachtenbundeling van dochter Grey met Famous versterkt WPP zijn positie in België. En Famous Relations, de kleine zus van Famous, stapt mee over naar Grey, maar behoudt haar naam.