Famous is zó jaren 90

Jimmy Samijn

Crea / News

Jimmy Samijn

Famous pakt uit met een campagne voor De Lijn waarin Jimmy Samijn van de Vlaamse boysband Get Ready! opnieuw de hoofdrol speelt. In de campagne nodigt hij gebruikers uit om de smartphoneapplicatie van De Lijn te downloaden - zodat ze hun halte nooit missen, routes beter kunnen plannen en eenvoudig kunnen betalen via sms. Aan de hand van onlinefilmpjes, radiospots, banners en een sociaal mediaplan duiken we met deze campagne helemaal terug de jaren 90 in.

De campagne start op 11 april en toont drie situaties waarbij reizigers van De Lijn de applicatie nog niet gedownload hebben: een reiziger die zijn ticket contant betaalt, een vrouw die op haar iPad surft en zo haar halte mist en een jongen die niet weet welke bus hij moet nemen om op zijn bestemming te geraken. Jimmy Samijn van Get Ready! komt telkens bij toverslag in beeld, en legt de reizigers uit dat contant betalen, een halte missen en niet weten welke bus te nemen toch zó jaren 90 is. Hij vertelt hen dan dat ze maar beter de app van De Lijn kunnen downloaden.

 

Credits

Client: De Lijn
Client contacts: Mark Cammaerts, Veerle Waterschoot
Agency: Famous
CD: Laurent Dochy
Creative Team: Mohamed Chaoui, Liesbeth Vandenbergh, Thomas Gilliams
Project manager: Marie Van Den Einde
Brand leader: Charlotte Ghekiere
Business Director: Mieke Van de Gehuchte
Design: Laurens Groven, Tessa Persoons
RTV-producer: Marlies Neudt, Charlotte Bodson
Production: Czar.be
Producer: Jelle Robbeets
Director: Toon Aerts
DOP: Dries Delputte
Art Director/Decor: Aaron Dekeyser
Soundstudio: Sonicville
Post-production: Bieke De Keersmaecker