Lutosa introduceert voor de eerste keer de personages José en Rudy bij het grote publiek via televisie. De twee zijn bekend van hun charmante radiospots maar krijgen nu de hoofdrol in een nieuwe reclamecampagne. De spot behoudt bewust de link met de vroegere radiospots en blijft eenvoudig, grappig en herkenbaar. Met deze campagne toont Lutosa zijn liefde voor België en zijn passie voor lekkere aardappelen en goede Belgische frieten. De campagne ging gisteren in Vlaanderen van start en verovert in 2017 ook in Wallonië.
Vanuit een schuur met paletten en hooibalen vertellen José en Rudy enthousiast over hun passie. FamousGrey behield het alom bekende radioconcept en vertaalde het authentieke verhaal nu naar beeld. De charme bleef behouden. Lutosa ondertekent zijn campagnes overigens nog steeds met “Lutosa. Schatjes van patatjes!”
Credits
Client: Iglo Belgium
Client contacts: Nicolas Frerejean (Marketing Director)
Agency: FamousGrey
Excecutive CD: Katrien Bottez
CD: Ad van Ongeval, Jeremie Goldwasser
Creative Team: Olivier Maquenne, Luc Libens
Project leader: Charlotte Bosquée
Brand Leader: Isabelle Hankard
Business Director: Janpieter Mels
RTV-producer: Charlotte Bodson
Production: Caviar
Producer: Cléo Steyfkens
Director: Ralf Demesmaeker
DOP: Hyun De Grande
Art Director/Decor: Simon Verhoeven & Pieter De Donder
Soundstudio: Het Geluidshuis
Post-production: Caviar, Greet Van Thillo
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]